چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
برگزاری محفل انس با قرآن در حضور رهبر معظم انقلاب

همزمان با نخستین روز از ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن، عصر امروز(چهارشنبه) به مدت بیش از سه و نیم ساعت محفل انس با قرآن در حضور حضرت آيت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای، در این محفل نورانی كه آكنده از عطر و معنویت قرآن بود، حافظان، قاریان و استادان قرآنی، آیاتی از كلام الله مجید را تلاوت كردند و گروه‌های جمع‌خوانی هم در فضیلت رمضان كریم، به مدح و ثنای پروردگار پرداختند. 

رهبر انقلاب اسلامی هم در سخنانی در این مراسم تلاوت و تجوید و حفظ قرآن را مقدمه رسیدن به جامعه قرآنی مطلوب دانستند و تأكید كردند: باید در جامعه اسلامی هدایت قرآنی و سبك زندگی اسلامی حاكم باشد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرائت و حفظ قرآن را زمینه‌ساز فهم قرآن و تخلق به اخلاق قرآنی دانستند و افزودند: باید فرهنگ جامعه اسلامی منطبق با اخلاق قرآنی و دستورات معصومین (علیهم‌السلام) باشد. 

ایشان با اشاره به برخی تلاش‌ها برای متأثر كردن فرهنگ و سبك زندگی و روابط اجتماعی جامعه از فرهنگ غربی یادآور شدند: تبعیت اكثریت مردم دنیا از فرهنگ غرب ملاك و دلیلی برای تبعیت از این فرهنگ در جامعه اسلامی نیست. 

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: در جامعه اسلامی بایستی هدایت و معیارهای قرآنی مورد تبعیت قرار گیرند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دین، عقل سلیم و گفتار معصومین (علیهم‌السلام) معیارهای قرآنی هستند كه باید در جامعه اسلامی ملاك پیروی و تبعیت باشند. 

ایشان با اظهار خرسندی از توجه بیش از پیش جوانان و علاقه‌مندی آنان به قرآن و تلاوت و حفظ آن گفتند: همه آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار كنند، زیرا قرائت و فهم قرآن مقدمه تدبر در آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط