یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
تجلی قرآن در نیایش معصومان(ع)»کتاب شد

کتاب تجلی قرآن در نیایش معصومان(ع) نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط به تازگی از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این اثر در چهار فصل به ارایه مطالبی با عنوان‌های کلیات، تصریحات، اقتباسات و تلمیحات می‌پردازد.

مخاطبان کتاب «تجلی قرآن در نیایش معصومان(ع)» با مضامینی مانند دعا در قرآن، حقیقت و مفهوم دعا، ‌ادعیه؛ میراث معنوی اهل بیت(ع)، استناد و تعلیل، امیدبخشی، اظهار عجز، تفسیر، توضیح آیه و تبیین مراتب توحید، استعانت،‌ درخواست رفع گرفتاری، دعا برای امام زمان(عج)، آثار بسم‌الله، وصف و ثنا، سیمای منعمان، سیمای بهشت، حج؛ تجلی توحید، لزوم اخلاص، طلب هدایت، دعا برای والدین و پیامبر؛ شفیع آشنا می‌شوند.

در بخشی از اثر حاضر نوشته شده است: «نیایش حسی است مشترک که ریشه در فطرت و سرنوشت انسان دارد. هر یک از ملت‌های مختلف و ادیان گوناگون اوراد و دعاهای مخصوصی دارند. مطالعه آثار زندگی بشر نشان می‌دهد هر زمان بشر وجود داشته، نیایش و پرستش هم بوده است، گرچه در نوع و شکل خواستن و نیز معبود گاه اختلاف فاحشی بروز می‌کند.»

نخستین چاپ کتاب تجلی قرآن در نیایش معصومان(ع) با شمارگان یک هزار نسخه، در 384 صفحه و به بهای 150 هزار ريال تیرماه امسال از سوی انتشارات دانشگاه علوم اسلامی رضوی راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط