یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
خاطرات رزمندگان همداني

در كتاب "ماموريت روي آب"، نوشته فرزين شيرزادي، به روايت خاطرات رزمندگان لشكر انصارالحسين(ع) همدان ‌پرداخته شده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ فرزين شيرزادي در مصاحبه با خبرنگار ايبنا گفت: اين كتاب با محوريت سرگذشت سه برادر با نام‌هاي: صمد،‌ ستار و شمس‌الله ابراهيمي نوشته شده است كه در نهايت صمد و ستار به شهادت مي‌رسند.

وي در مقدمه كتاب به توضيح و تشريح عمليات كربلاي4 اعم از: دلايل انتخاب منطقه، طرح مانور، شرح عمليات و علل ناكامي آن پرداخته است.

شيرزادي در ادامه گفت: فصل اول كتاب،‌ نگاهي كلي از منظر 35نفر از رزمندگان لشكر انصارالحسين(ع) همدان به عمليات كربلاي4 دارد.

فصل دوم "ماموريت روي آب"،‌ماجراي محاصره يك گروه از رزمندگان درشب عمليات و در يك كشتي است، كه سير نجات اين رزمندگان از زبان ستار و شمس‌الله ابراهيمي بيان مي‌شود.

فصل بعدي كتاب،‌ به توصيف 24 ساعت بعد از عمليات مي‌پردازد كه تنها تعداد كمي از رزمندگان باقي مانده بودند و هر  يك به بيان چگونگی اسير شدن خود مي‌‌پردازند. 

نويسنده ماموريت روي آب افزود: در فصل هاي پاياني كتاب،‌ شمس‌الله ابراهيمي، روايتي كلي از تمام كتاب را بيان كرده است.اصل اين مجموعه خاطره، ‌مربوط به گذشته است و با چيدن پازل اين خاطرات در كنار هم سعي در تبديل كردن آن به صورت داستاني داشتم. 

فرزين شيرزادي،‌ سه كتاب باعناوين: هشتمين رنگ رنگين كمان،‌ مسافر- زنجير-آسمان و راز سبز آتش را به رشته تحرير درآورده كه هر سه در همايش برترين كتاب دفاع‌مقدس،‌ در بخش خاطرات، جوايزي از آن خود كرده‌اند.

كتاب "هشتمين رنگ رنگين كمان"،‌خاطرات يك خلبان هوانيروز است كه حدود هشت سال در اسارت ارتش متجاوز صدام بوده ‌است.

كتاب ‌" مسافر - زنجير - آسمان"،‌خاطرات خلبان هوشنگ شروين است كه از سال 1358  تا 1368 در اسارت نيروهاي ارتش متجاوز صدام به ‌سر برده‌ و كتاب "راز سبز آتش" نيز با موضوع فرماندهان اطلاعات و شناسايي ستاد مشترك ارتش نوشته شده‌ است.

كتاب "ماموريت روي آب"، ‌ به همت نشر شاهد، در 5 فصل و 300 صفحه و قطع رقعي و با شمارگان 3هزار نسخه و قيمت 27هزار ريال به چاپ رسيده است.








نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها