یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
«عیار مدیران» در تراز انقلاب اسلامی نشست

انتشارات «حدیث راه عشق» استان اصفهان به تازگی کتاب «عیار مدیران» را منتشر کرده است. این اثر در سه فصل، 64 ویژگی مدیران انقلاب اسلامی را برمی‌شمارد.-

هادی عسگری، مدیر فروشگاه انتشارات «حدیث راه عشق» استان اصفهان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: كتاب «عیار مدیران»، برگرفته از بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی در طول ۲۴ سال گذشته، توصیه‌ها و توصیف‌های ایشان درباره مدیران انقلاب اسلامی را جمع‌آوری و با طبقه‌بندی مناسبی ارایه کرده است.

وی ادامه داد: «مهارت‌های مدیریتی» عنوان فصل نخست کتاب «عیار مدیران» را تشکیل می‌دهد. این فصل شامل محورهایی است كه برای هر مدیری در هر نظام و با هر مرامی لازم است. تدبیر، عقلانیت، منطق، ابتكار، اعتمادبه‌نفس، كارآمدی، احساس مسوولیت، دلسوزی، شایسته‌سالاری، سعه‌ صدر و انتقادپذیری برخی از این محورها را شامل می‌شوند.

دومین فصل كتاب با عنوان «خصوصیات انقلابی» مشخص شده است. هدف از این فصل ارایه ویژگی‌هایی است كه در مدیریت‌های درون نظام جمهوری اسلامی باید لحاظ شود. پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی، بصیرت، پیروی از خط امام و رهبری، حفظ منافع و مصالح نظام، استقلال و خودباوری ملی، صبر و استقامت، توجه به كار فرهنگی، فسادستیزی، ساده‌زیستی، مردمی‌بودن، وجهه سیاسی و اجتماعی، كفایت و صلاحیت برخی از این ویژگی‌ها را تشکیل می‌دهند.

فصل سوم كتاب به «ویژگی‌های معنوی و اخلاقی مدیران انقلاب اسلامی» مربوط می‌شود و شامل ۱۷ ملاك مانند ایمان، اخلاص، توكل، خودسازی، اخلاق، عفت، امانت، فداكاری، دوری از غرور، امید و شجاعت است. به گفته مولف، این ملاک‌ها باید برای قبول مسوولیت یك انسان متدین در نظام اسلامی در نظر گرفته شود.

در بخشی از متن كتاب كه به معیار «زهد و دوری از دنیا» اختصاص دارد آمده است: «ضعف‌های ما خطرهایی است كه در سر راه ماست و در این مدت وجود داشته است و باید بعدها جلوی اینها را بگیریم. اولین ضعف ما گرایش به دنیاطلبی بود كه گریبان بعضی از ماها را گرفت. بعضی از ما مسوولین دچار دنیاطلبی شدیم، دچار مادی‌گرایی شدیم. برای ما ثروت، تجمل، آرایش، تشریفات و اشرافی‌گری یواش یواش از قبح افتاد. وقتی ما این‌جور شدیم، این سرریز می‌شود به مردم. میل به اشرافی‌گری، میل به تجمل، میل به جمع ثروت و استفاده از ثروت به شكل نامشروع و نامطلوب به طور طبیعی در خیلی از انسان‌ها هست. وقتی ما خودمان را رها كردیم، ول كردیم، دچار شدیم، این سرریز می‌شود به مردم؛ در مردم هم این مسئله پیدا می‌شود.»

امیرحسین بانكی‌پور فرد، مولف کتاب «عیار مدیران» در مقدمه این اثر درباره روش تدوین كتاب نوشته است: «از آنجا كه مطالب معظم‌له هر چه جلوتر آمده پویاتر شده و به مسائل فعلی مرتبط‌تر است، ‌شیوه تنظیم مطالب ذیل هر معیار به ترتیب دوره‌های ریاست جمهوری از آخر به اول است؛ هر فصل با روایتی از معصومین علیهم‌اسلام یا سخنی از حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است. این نوع تنظیم كمك می‌كند در هر دوره قبل از انتخابات رهنمودهای رهبری به مردم برای ویژگی‌های بالاترین مدیر اجرایی كشور دیده شود و بعد روال تذكرات و یا تاكیدات معظم‌له در آن زمینه در طول دوره بررسی گردد. این نگاه كمك می‌كند كه از لحاظ تاریخی دغدغه‌ها و منویات رهبری نسبت به مدیران نظام مرور گردد و میزان تحقق آن در دوره‌های مختلف نمایان گردد.»

انتشارات «حدیث راه عشق» استان اصفهان نخستین چاپ کتاب «عیار مدیران» اثر امیرحسین بانکی‌پور فرد را در 371 صفحه راهی بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط