به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بازار گردشگری چین» تالیف و ترجمه علی رحیمپور در قالب 10 فصل تهیه و تدوین شده است. «جغرافیای چین»، «گردشگری»، «بازار گردشگری چین»، «حمل و نقل هوایی»، «بازار سفرهای خارجی چین»، «ویژگیهای گردشگران چینی»، «سازمان مسافرت خارجی چینیها»، «واقعیتهای بازار»، «آینده بازار» و «کلید تجارت در بازار گردشگری چین» عناوین بخشهای این کتاب را تشکیل میدهند.
در فصل نخست، نویسنده به جغرافیا و ویژگیهای جغرافیای طبیعی چین همچون ناهمواریها، آب و هوا، پوشش گیاهی، زندگی جانوری و ویژگیهای انسانی مانند پیشینه تاریخی، جمعیت و تقسیمات سیاسی میپردازد.
در فصل بعد، صنعت گردشگری چین و جایگاه این کشور در دنیا بررسی میشود. «دپارتمان گردشگری»، «اهداف و وظایف»، «تشکیلات سازمانی گردشگری چین»، «تحقیقات بازار گردشگری چین»، «وظایف دفترهای خدمات اطلاع رسانی و تحقیقات بازار» و «استراتژی توسعه گردشگری چین» عناوین زیر فصلهای این بخش از کتاب است.
نویسنده در فصل «بازار گردشگری چین» این بازار را با رویکرد تمرکز بر موانع و محدودیتها، تسهیلات و قوانین موجود بررسی میکند.
در فصل چهارم، صنعت حمل و نقل هوایی بهعنوان یکی از مهمترین عاملهای توسعه گردشگری داخلی و خارجی چین، مورد توجه قرار گرفته است. در فصل پنجم بازار سفرهای خارجی چین و مقاصد سفر تشریح شده است. «نگاهی به گرایش و پیشبینیها»، «سفر خارجی»، «مقاصد گردشگران چینی» و «هدف سفر» عناوین اصلی این فصل از کتاب را تشکیل میدهند.
فصل ششم، ویژگیها و خصوصیات گردشگران چینی را بهعنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بازار تبادلات گردشگری بررسی میکند. فصل بعدی کتاب با نام «بازار گردشگری چین» به سازمان مسافرت خارجی چینیها شامل توزیع سفرها، نقش اینترنت در اطلاعرسانی و فروش و تجارت الکترونیک میپردازد.
نویسنده در فصل «واقعیتهای بازار»، تبلیغات و ابزارهای تبلیغاتی برای جذب گردشگر را مورد توجه قرار داده و در فصل نهم، آینده بازار، محرکهای اصلی رشد و موانع بازدارنده در افزایش سفرهای خارجی را تجزیه و تحلیل کرده است.
آخرین فصل کتاب نیز به نکات کلیدی و بسیار مهمی در بازار تجارت گردشگری چین پرداخته که میتواند برای علاقهمندان به بازار چین راهگشا باشد.
در بخشی از کتاب آمده است: «چین تنها در حوزه جذب گردشگر راه موفقی را نپیموده است، بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان، چین جزو بازارهای هدف گردشگری است زیرا این کشور دومین کشور جهان از نظر شمار گردشگر خارجی برای کشورهای دیگر است و در صورت ادامه روند کنونی طی 10 سال آینده بهطور میانگین 25 میلیون گردشگر چینی که نخستینبار به سفر خارجی میروند به مقاصد گردشگری جهان سفر میکنند.»
چاپ نخست کتاب «بازار گردشگری چین» تالیف و ترجمه دکتر علی رحیمپور در 184 صفحه، با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 9 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی روانه بازار کتاب شد.
پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱
نظر شما