چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
انتشار رمانی درباره قهرمان داستان «بر باد رفته»

رمان «رت باتلر» اثر دانلد مکیگ، نویسنده آمریکایی با ترجمه مریم رضایی منتشر شد. این رمان دنباله‌ رمان مطرح «برباد رفته» است و نویسنده، شخصیتی به نام رت باتلر را محور داستان قرار داده که در ادبیات و سینمای جهان، شخصیتی محبوب به شمار می‌رود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نسخه اصلی این رمان در سال 2007 میلادی با عنوان « Rhett Butler's People» منتشر شد و دنباله‌ای بر رمان مطرح «بر باد رفته» اثر مارگارت میچل محسوب می‌شود. رت باتلر شخصیتی داستانی و قهرمان اصلی داستان «بر باد رفته» است که در این اثر از زاویه‌ای جدید به وی نگاه می‌شود. 

با اقتباس از رمان «برباد رفته» فیلم سینمایی موفقی هم ساخته شده که قصه‌ای دراماتيك در عين حال ساده و پر از مفاهيم ساده انساني دارد. این فيلم به نوعي به روياي نمايش مثبت از يك جنتلمن آمريكايي رويای عمل پوشاند. به نحوی كه شخصيت رت باتلر با بازيگري كلارك گيبل دومين شخصيت محبوب تاريخ سينما بعد از پدرخوانده با بازی مارلون براندو است. نقشی كه ابتدا گری كوپر نامزد بازی در آن بود.

دانلد مکینگ (Donald McCaig) در سال 1940 به دنیا آمد. این نویسنده، شاعر و مقاله‌نویس مدرک کارشناسی خود را در رشته فلسفه دریافت کرد.

در توضیح این رمان آمده است: «رمان رت باتلر رویای آن دسته از خوانندگانی را که کتاب بر باد رفته، شاهکار ادبیات آمریکا، همچون خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در ذهنشان باقی مانده است، تکمیل می‌کند. در این اثر خواننده با زوایای مختلف نوجوانی و جوانی رت باتلر آشنا می‌شود و او را هنگامی می‌بیند که نوجوانی با روحیه آزاد و سرکش است و به رودخانه‌ها و باتلاق‌های لوکانتری عشق می‌ورزد. در ادامه با پدر سختگیر و مستبد وی آشنا می‌شود که تمایل درونی‌اش به تسلط بر دیگران، منجر به وارد آمدن صدمات غیرقابل توصیفی به اعضای خانواده‌اش می‌شود.»

رمان «رت باتلر» اثر دانلد مکیگ با ترجمه مریم رضایی در 784 صفحه و به بهای 37 هزار تومان از سوی نشر پیکان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها