شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
جلدهایی با تصویر میوه بر روی کتاب‌های بازاریابی!

اهمیت ایده مناسب در طراحی جلد یک کتاب برکسی پوشیده نیست و نشان می‌دهد که داشتن ایده در طراحی مهم‌تر از نکات تکنیکی و فنی و حتي محتوايي است. در حال حاضر، تنوع، تكثر و رقابت در حوزه نشر افزايش يافته و در اين ميان طرح جلد يك كتاب مي تواند تاثير زيادي در فروش و يا مطالعه يك كتاب داشته باشد./

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)ـ موفقیت تجاری یک کتاب علاوه بر موضوع و سرشناس بودن نويسنده آن، به جلد و طراحي آن نيز بستگي دارد و هر چه جلد کتاب جذاب‌تر و زیباتر باشد، این موفقیت نیز بیشتر خواهد بود. این چیزی است که مخاطبان را در نگاه نخست تحت تاثیر قرار می‌دهد و همه ناشران و مولفان از اهمیت اثربخشی اولیه آن آگاه هستند. 

جلد یک کتاب، پیام‌هایی را به صورت بصری در مورد این‌که کتاب مورد نظر در اصل حاوی چه چیزی است به مخاطب منتقل می‌کند. جلد کتاب حس هیجان را تحریک و کمک می‌کند  مخاطب موضوع کتاب را پیش‌بینی کند. بنابراین، هنگام طراحی جلد کتاب، به نکاتی مانند جذابیت، مشتری‌پسند بودن، انتقال موضوع و محتوای کتاب، اثر بخش بودن و خلاقیت آن توجه می‌شود. 

مجموعه کتاب‌های «چهل گفتار» از پرویز درگی که به تازگی از سوی انتشارات بازاریابی با طرح های جالب از میوه‌های مختلف وارد بازار نشر شده است، جالب توجه است و نخستين سوالی که  به ذهن متبادر می‌شود این است که هم‌خوانی و هماهنگی محتوا و مطالب بازاریابی این کتاب چه ارتباطی می‌تواند با این تصاویر داشته باشد؟!

مجموعه کتابهای «چهل گفتار» از پرویز درگی، پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار تقدیم  علاقه‌مندان بازاریابی شده است. 

جدیدترین کتاب‌هایی که از این نویسنده منتشر شده است،«چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارت‌های فروش» و «چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارت‌های بازاریابی» هستند که کتاب نخست به مسایلی مانند افزایش مهارت‌های فروشندگان و چگونگی مواجهه با بحران‌های اقتصادی با عکسی از خرمالو می پردازد؛ و کتاب دوم در مورد افزایش توان مدیران با تصویری از توت فرنگی مجلد شده است. 

      
محسن جاوید موید، ویراستار و گرافیست انتشارات بازاریابی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران، در مورد طرح جلد این کتاب‌ها گفت: نقطه اشتراک طراحی جلدهای مجموعه کتابهای چهل گفتار، همگی استفاده از میوه‌های مختلف بوده است.

وی دلیل این انتخاب را، تشبیه هر یک از این مهارت‌های بازاریابی به میوه‌ای خاص دانست.

وی افزود: یکی از معیارهای انتخاب این طرح، سادگی، طراوت و تازگی این طرح‌هاست تا از اين طریق، ارتباط صمیمانه‌تر و راحت‌تری با مخاطب برقرار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخاب این طرح چه تاثیری بر فروش کتاب گذاشته است، گفت: تبلیغات کتاب‌های نام برده شده، قبل از فروش و رونمایی آن‌ها شروع شده بود که با استقبال خوبی از سوي مخاطبان مواجه شده است و تعداد 150 جلد کتاب از آن‌ها پیش از ورود به بازار به فروش رسید.

موید با تاکید بر جدید بودن این طرح و خلاقیت در آن، به بومی بودن این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش شده است هریک از این طرح‌ها با مطالب و محتوای کتاب‌ها هماهنگی داشته باشد. برای مثال،کتاب «چهل گفتار پیرامون ارتقای مهارت های فروش» که با تصویر خرمالو طراحی شده است، نشان‌دهنده طعم گس فروش است .

وی عنوان کرد: در دیگر کتاب‌های در دست انتشار از این نویسنده با عناوین «ارتقای مهارت‌های شخصی در کسب و کار» و «ارتقای مهارت‌هایی پیرامون مشتری‌نوازی در کسب و کار» به ترتیب از تصاویر انار و هندوانه استفاده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها