مهدی باقریان در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: معتقدم دانشگاهها باید فعال شوند و با بهرهگیری از ظرفیت استادان این رشته، زمینه را برای نگارش کتابهای تخصصی فراهم کنند.
وی با بیان اینکه برخی افراد کتابهای خود را با گردآوری از کتابهای ترجمه شده یا تالیفی دیگران مینویسند، افزود: این کتابها بنیه علمی قوی و ارزشمندی ندارند و نمیتوانند پاسخگوی نیاز کارمندان و کارشناسان حوزه رسانه و روابطعمومی باشند.
باقریان همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از انتشار آثار این حوزه گفت: نگرش آثار مکتوب علمی و حرفهای با موضوع روابط عمومی موجب تقویت جنبههای علمی و محتوایی در فضای حرفهای رسانهها خواهد شد، اگر فعالان این حوزه از نگارش کتاب و مقالات تخصصی غافل شوند، نمیتوانیم جایگاه روابط عمومی کشور را ارتقا دهیم و سطح کار حرفهای در این بخش بهبود نمییابد.
وی ادامه داد: افرادی که در حوزه ارتباطات و روابط عمومی مجموعههای مختلف فعالیت میکنند به خوبی با هزینههای آموزش، تهیه متون و جزوههای آموزشی برای کارشناسان، همچنین زمینههای تخصصگرایی در این حوزه آشنا هستند و حمایت مجموعههای مختلف از انتشار کتابهای تخصصی میتواند به کاهش هزینههای اضافی کمک کند.
باقریان با بیان اینکه توسعه و پیشرفت روابطعمومی تنها با توجه به بعد حرفهای و علمی آن انجام میشود، عنوان کرد: این انتشارات تاکنون بیش از 50 عنوان کتاب در حوزه تخصصی روابطعمومی منتشر کرده که اغلب این آثار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان (قشر دانشجو و استاد) روبهرو شده است.
به گفته وی، با توجه به اینکه نشر کتاب و نشریه یکی از شاخصهای توسعهای هر کشور است، این آثار، اغلب با هدف ترویج و ارتقای سطح دانش نظری و تجربی استادان، مدیران و کارشناسان روابط عمومی، همچنین کمک به اعتلای روابط عمومی ایران منتشر شدهاست.
عضو هیات مدیره انجمن متخصصان روابطعمومی در بخش دیگر سخنان خود به هزینههای بالای چاپ و نشر، همچنین قیمت کاغذ اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینههای بالای چاپ، انتشار بیش از 50 عنوان کتاب در این حوزه، گام بسیار مهمی برای ارتقای جایگاه روابطعمومیها به شمار میآید.
باقریان نشر کتاب در حوزه روابط عمومی را راهکاری برای افزایش سطح دانش فعالان این حوزه دانست و یادآور شد: انتشار منابع تخصصی زمینه بسط همکاری و تعامل علمی بین کنشگران این حوزه با هدف تبادل آموختهها و تجربیات، همچنین تقویت فضای گفتوگو و نقد اندیشه، کمک به اعتلای روابط عمومی ایران و تدارك دسترسي جامعه روابطعمومی کشور به کتابهای منبع و کاربردی را فراهم میکند.
وی یادآور شد: انتشارات کارگزار روابط عمومی با هدف غنای ادبیات روابط عمومی، فعالیتهای خود را در زمینه توسعه مباحث کاربردی، تقویت و روزآمدکردن اطلاعات دستاندرکاران روابط عمومی کشور با بهرهگیری از استادان صاحبنظر فعالیت میکند.
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
نظر شما