دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
پژوهشگران مردم‌شناس «دیوشناسی ایرانی» را نقد می‌کنند

«دیوشناسی ایرانی» تالیف معصومه ابراهیمی،‌ پژوهشگر مردم‌شناس، سه‌شنبه (28 آبانماه) با حضور پژوهشگران و مردم‌شناسان در کافه دریچه نقد و بررسی می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سلسله نشست‌های حوزه مردم‌شناسی کافه دریچه، همزمان با بیست‌ویکمین هفته کتاب شروع به‌کار کرده و هر ماه نشستی تخصصی با موضوع نقد و بررسی کتاب‌های این حوزه برپا خواهد کرد. نشست نقد و بررسی کتاب «دیوشناسی ایرانی» تالیف معصومه ابراهیمی نخستین نشست کافه دریچه است که با حضور پژوهشگران حوزه مردم‌شناسی و فولکلور، سه‌شنبه (28 آبانماه) برگزار می‌شود. 

در این نشست، علیرضا حسن‌زاده، مردم‌شناس و مدیر انتشارات پژوهشکده مردم‌شناسی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهرداد عربستانی، نویسنده و پژوهشگر مردم‌شناس، همچنین معصومه ابراهیمی، مولف کتاب، سخنرانی می‌کنند.

«دیوشناسی ایرانی» 32 موجود خیالی در ایران مانند دیو، جن، آل، غول، نسناس و دوالپا را شناسایی و تحلیل‌های تئوریک درباره آن‌ها ارایه کرده است. مولف با استفاده از منابع مکتوب و پژوهش‌های میدانی، اطلاعاتی درباره این موجودات در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار داده تا داده‌های فراموش شده را بازسازی کند. این امر، تصویری روشن‌تر و واضح‌تر از این بخش فرهنگ ایرانی به‌دست می‌دهد.

نشست نقد و بررسی کتاب «دیوشناسی ایرانی» از ساعت 18 تا 20 سه‌شنبه (28 آبان‌ماه) در کافه دریچه به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه پشن، شماره 17 برپا خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است. همچنین این کتاب با تخفیف 25 درصدی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها