دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
22 فرهنگسرای موقت کتاب در تهران افتتاح شد

آیین افتتاح همزمان 22 فرهنگسرای موقت کتاب در سطح شهر تهران با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر خوراکیان در این مراسم که عصر روز گذشته (سوم آذرماه) در فرهنگسرای موقت کتاب منطقه 6  در نزدیکی دانشگاه تهران برگزار ‌شد، اظهار کرد: موضوع کتاب و کتابخوانی در فرهنگ عمومی نقش کلیدی و اساسی دارد. بنابراین، پرداختن به موضوع کتاب محورهای اصلی فعالیت سازمان را تشکیل می‌دهد. فرهنگسراهای موقت کتاب در مناطق بیست و دوگانه تهران هم با همین رویکرد برپا شده و برای برپایی هر فرهنگسرا 50 میلیون ريال اعتبار اختصاص یافته است.

وی توجه به مطالعه، افزایش سرانه مطالعه، افزایش توجه به اهمیت موضوع کتابخوانی را از اهداف سازمان برای برپایی این فرهنگسراها دانست و افزود: در سال‌های اخیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تلاش کرده که برنامه‌های خود را به قالب فرهنگسراها محدود نکند و بخشی از این برنامه‌ها را در مکان‌های عمومی و در معرض دید مخاطبان قرار دهد.

خوراکیان برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت زمان در مطالعه، تندخوانی، خلاصه‌نویسی، آشنایی عموم با کتاب‌های خوب و موضوعات مهم در زمینه مطالعه، آشنایی با نویسندگان برگزیده و برگزاری مسابقه کتابخوانی را از جمله برنامه‌های فرهنگسراهای موقت کتاب عنوان کرد و گفت: امسال محصولی به عنوان «درخت دانش» ویژه کودکان تولید شده که می‌توانند نام کتاب‌هایی را که می‌خوانند بر روی سیب‌های این درخت یادداشت و ثبت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه سال 93 کودکان می‌توانند پوستر تکمیل شده درخت دانش را به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارایه کنند تا نمایشگاهی از آثار کودکان برپا شود. این برنامه در جریان فعالیت فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه کتاب سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر دارد یکصد عنوان کتاب را در زمینه آموزش مهارت‌های اجتماعی منتشر کند که تاکنون 12 عنوان از این مجموعه منتشر شده و شهروندان با مراجعه به شبکه آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران (سینا) می‌توانند از این آثار بهره‌مند شوند. 

فرهنگسراهای موقت کتاب در مناطق بیست و دوگانه پایتخت با شعار «کتاب سایه‌بان شهر» افتتاح شد. این آیین به صورت نمادین در منطقه شش پایتخت، جنب دانشگاه تهران با حضور امیر خوراکیان رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. 

نمایشگاه کتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج، نمایشگاه آثار محرم و عاشورا به مناسبت ماه‌های محرم و صفر و نیز کتاب‌های عمومی، ارایه مشاوره کتاب با نام «چهارراه کتاب»، قصه‌گویی قرآنی به همراه تصویرسازی و کولاژ برای کودکان، بازی‌های فکری ویژه بزرگسالان، مسابقه پیامکی، مبادله کتاب، روزنامه‌خوانی و اجرای برنامه‌های رادیو کتاب از  جمله برنامه‌هایی‌اند که در فرهنگسراهای کتاب اجرا می‌شوند.

این فرهنگسراها از ساعت 10 تا 18 به مدت یک هفته در سطح پایتخت فعالند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط