کتاب «بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار» با هدف مواجه صاحبان مشاغل با چالشهای ناشی از تغییرات عصر ارتباطات، از سوی انتشارات آتینگر به بازار نشر عرضه شد.-
چهار فصل نخست کتاب با عنوانهای «فرآیندهای کسبوکار-مهمتر از قبل»، «گرایش به فرآیندگرایی»، «فرآیندهای کسب و کار» و «راهکار مدلسازی جریان کار» به موضوعاتی چون گرایش به فرآیندگرایی، ظهور متخصصان، محصولات فرآیندگرا و تعریف عمومی فرآیند اشاره دارد.
فصلهای پنجم تا هشتم کتاب شامل «شناسایی فرآیندهای کسب و کار»، «تعیین محتوا و دامنه فرآیند»، «ارزیابی اولیه فرآیند موجود» و «مدلهای جریان کار فرآیندی: الزامات» است. از مباحث مطرح شده در این فصلها میتوان به نامگذاری فرآیندهای کسب و کار، شناسایی زیرفرآیندها، وضعیت عملی فرآیندها و مرکز پژوهش پایگاه دادهای بازار اشاره کرد.
نویسندگان کتاب در بحث شناسایی فرآیندهای کسبوکار، بر این موضوع تاکید میکنند که موفقیت در فعالیتهای فرآیندگرا، در گرو شناسایی فرآیندهای کسب و کار است. فرآیندهایی که به هفت مرحله جمعآوری اطلاعات پیشزمینه، انجام مصاحبههای پیش از جلسه، آمادهسازی برای جلسه اول، آغاز جلسه اول، تحلیل اصطلاحات و تعیین اسامی، شناسایی فعالیتها و برقراری ارتباط و تعیین فرآیندهای کسب و کار تقسیم شدهاند.
پنج فصل پایانی کتاب نیز به بررسی «مدلهای جریان کار-مدیریت جزییات پیشرونده فرآیند»، «مدلهای جریان کار فرآیندی: نکات دقیقتر»، «مدلسازی جریان کار فرآیند موجود»، «ارزیابی فرآیند موجود»، «تعیین خواص و جریان کار فرآیند» اختصاص دارند.
چاپ نخست کتاب «بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار» با شمارگان یکهزار نسخه در 392 صفحه، به بهای 19 هزار تومان از سوی انتشارات آتینگر منتشر شده است.
نظر شما