شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
پاسخگویی به شبهات وهابیت با کمک دانشنامه امام حسین(ع)

کارشناسی روابط عمومی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: نشست تخصصی بررسی و پاسخگویی به شبهات شبکه‌های ماهواره‌ای با موضوع قیام امام حسین(ع) به همت دانشگاه علوم قرآن و حدیث و موسسه فرهنگی دارالحدیث برگزار می‌شود.-

محمد غفاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای وهابیون و ترویج شبهاتی درباره قیام امام حسین(ع) از سوی این شبکه‌ها، نشستی تخصصی با هدف معرفی فعالیت‌های وهابیت و افشای فرضیه‌های این گروه علیه اسلام و قیام امام حسین(ع) برگزار خواهد شد. 

وی افزود: در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، کارشناس شبهات رسانه‌ای و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود طباطبایی، پژوهشگر دانشنامه امام حسین(ع) سخنرانی خواهند کرد. 

غفاری یادآور شد: در این نشست حجت‌الاسلام طباطبایی با استناد به دانشنامه امام حسین(ع) مطالبی را درباره فعالیت‌های وهابیت علیه قیام امام حسین(ع) عنوان خواهد کرد. در این دانشنامه اسناد معتبری درباره قیام امام حسین(ع) آورده شده‌اند که به شناخت مخاطب از این قیام تاریخی و الهی کمک شایانی می‌کند.

کارشناس روابط عمومی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: کتاب دانشنامه امام حسین(ع) در 14 جلد ابعاد زندگی سومین پیشوای شیعیان جهان را بر پایه قرآن و حدیث بررسی کرده ‌است. بیش از 60 مولف همزمان مسوولیت تدوین، تحقیق و نگارش این کتاب را عهده‌دار بوده‌اند. موضوعاتی مانند «زندگی خانوادگی امام حسین(ع) تا شهادت»، «حوادث پیش از شهادت»، «حوادث پس از شهادت» و «حکمت‌های رسیده از امام حسین(ع)» از دیگر بحث‌های مختلف این دانشنامه به شمار می‌روند. چاپ ششم این دانشنامه به تازگی از سوی موسسه دارالحدیث روانه بازار کتاب شده است. 

وی افزود: این نشست ساعت 13یکشنبه(24 آذرماه) در تالار شیخ صدوق دانشگاه علوم قرآن و حدیث قم واقع در بلوار پانزده خرداد، چهار راه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط