سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
انتشار برگ‌هایی از ادبیات شفاهی اردبیل در بازار کتاب

جلد نخست «برگ‌هایی از ادبیات شفاهی در فرهنگ عامیانه دارالارشاد اردبیل» تالیف موسی اصغر زاده از سوی نشر نیک‌آموز منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد نخست «برگ‌هایی از ادبیات شفاهی در فرهنگ عامیانه دارالارشاد اردبیل» 461 صفحه و شامل دو بخش و 14 فصل است.

برخی سرفصل‌های بخش نخست این کتاب شامل «مسکن»، «غذا‌های مرسوم در اردبیل»، «پوشاکا قدیمی ها»، «تولد نوزاد»، «خواستگاری و ازدواج»، «زمستان» و «عید نوروز» است. 

سرفصل‌های بخش دوم این کتاب شامل «سوگواری»، «مراسم کفن‌ودفن»، «دعا، نفرین و فال‌بینی»، «مراسم ماه مبارک رمضان» و «اعیاد اسلامی» است.
 
موسی اصغرزاده، مولف کتاب «برگ‌هایی از ادبیات شفاهی در فرهنگ عامیانه دارالارشاد اردبیل» در پیشگفتار کتابش نوشته است: «بنا به اعتقادات مذهبی، حس حب وطن و برای اصالت‌های ملی و قومی از سال 1340 به تهیه یادداشت‌های مختلف همت گمارده تا فرهنگ اصیل بومی و عامیانه ما از اذهان زدوده نشود و به‌طور مکتوب باقی بماند.»

 کتاب «برگ‌هایی از ادبیات شفاهی در فرهنگ عامیانه دارالارشاد اردبیل» در 461 صفحه با شمارگان دو هزار جلد از سوی نشر نیک‌آموز واقع در استان اردبیل با قیمت 18 هزار تومان منتشر شده‌است.

موسی اصغرزاده متولد 1309 در استان اردبیل است. از این نویسنده و پژوهشگر تاکنون یک جلد کتاب با عنوان «فرهنگ عامیانه اردبیل» سال 82 از سوی نشر نیک‌آموز به چاپ رسیده‌است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط