یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
«آموزش جامع FPGA و زبان VHDL» در قاب کتاب نشست

نخستین چاپ کتاب «آموزش جامع FPGA و زبان VHDL» اثر فرزانه عرب‌پور از سوی انتشارات کانون پژوهش منتشر شد. این اثر مخاطبان را با یکی از پرقدرت‌ترین و انعطاف‌پذیرترین IC‌های قابل برنامه‌ریزی آشنا می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دو فصل نخست این اثر به این موضوع پرداخته که انتخاب تراشه مناسب می‌تواند در موفقیت طرح تاثیر بسیاری داشته باشد. یک مهندس طراح باید با توجه به نوع طراحی خود از میان تمام قطعات موجود، بهترین و به‌صرفه‌ترین تراشه را برای طراحی انتخاب کند. برای یک تصمیم درست، باید با انواع این تراشه‌ها و توانایی‌ها و محدودیت‌های آن‌ها آشنایی داشت.  

فصل‌های سوم و چهارم این اثر به‌صورت کامل به بیان خصوصیات و ساختار داخلی و مراحل کار با FPGA اختصاص دارد. از فصل پنجم این کتاب، جنبه‌های عملی و کاربردی FPGA بیان شده‌اند.

فصل ششم نیز از بیان مقدمات برنامه‌نویسی زبان VHDL شروع می‌شود و در ادامه با ارایه دیدی کلی، مخاطبان را با اصطلاحات، مفاهیم و امکانات این زبان آشنا می‌کند.

چهار فصل بعدی این اثر، با ارایه مثال‌های متنوع و کاربردی، مخاطبان را به وسیله مدلسازی رفتاری با اصول و مفاهیم عملی و نظری کنترل فرآیند از طریق FPGA آشنا می‌کنند و در نهایت با آموزش مدلسازی ساختاری و معرفی توابع، زیربرنامه‌ها و بسته‌ها، مفهوم عمیق شی‌گرایی در برنامه‌نویسی VHDL را مطرح می‌کنند.

فصل‌های یازدهم و دوازدهم کتاب «آموزش جامع FPGA و زبان VHDL» با ارایه نتایج چند پروژه آموزشی، به آشنایی با محیط نرم‌افزار ISE و نحوه ساخت پروگرامر و برد آموزشی، اختصاص دارد. ترفندهایی برای کاهش نویز بردهای FPGA نیز از دیگر موضوعاتی است که در این فصل مطرح شده است. 

مدرسان و دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر، مخاطبان اصلی این اثر دانشگاهی را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «آموزش جامع FPGA و زبان VHDL» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 299 صفحه، به بهای 12 هزار تومان از سوی انتشارات کانون پژوهش اصفهان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها