شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
علاء: جشنواره شعر فجر منطبق با شعارهای دولت جدید است

افشین علاء شاعر و از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره شعر فجر گفت: براساس دیدگاه های آقای صالحی، معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جمع بندی رسیدیم که جشنواره شعر فجر امسال سعی دارد اهداف متعالی را دنبال کند و اندیشه‌های راهبردی آن منطبق با شعارهای دولت جدید که همان تخصص‌گرایی است خواهد بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علاء گفت: جشنواره شعر فجر امسال باید مانند جشنواره فیلم که همه چهره‌ها و گرایش‌ها در آن حضور دارند، تغییر کند و در مجموع فراگیر باشد. بر این اساس اعضای جشنواره بر این نکته به توافق رسیده‌اند و در نخستین گام عبدالجبار کاکایی را به عنوان دبیر علمی جشنواره انتخاب کردند که نسبت به سال‌های گذشته انتخاب متفاوتی بود.

وی افزود: آقای کاکایی این روزها درصددند شاعران مختلف را با دیدگاه‌های متفاوت به این جشنواره دعوت کنند تا نظر آن‌ها را هم برای اجرایی شدن ساز و کار جشنواره جویا شوند و همه سلیقه‌ها را در این جشنواره شرکت دهند.

این شاعر گفت: خواست و اراده خوبی برای تحول اساسی جشنواره شعر فجر وجود دارد. در واقع حضور دوستان و شرط تداوم حضور ما در این شورا هم همین است و نمی خواهیم خدای نخواسته باز هم شاهد جنبه‌های تشریفاتی و فرمایشی مانند سال‌های قبل در این جشنواره باشیم. 

صاحب کتاب «یک عالم پروانه» ابراز امیدواری کرد که در جلسه‌های آتی راهکارهای مشخص‌تری برای تحولات اساسی جشنواره اعلام شود و توضیح داد: هنوز درباره داوران جشنواره شعر فجر تصمیمی گرفته نشده و نام‌های مشخصی برای داوری اعلام نشده است. اگر قرار باشد جشنواره فجر به یک جایزه معتبر  بین اهالی ادبیات تبدیل شود باید داورانی داشته باشد که مورد قبول و اعتماد همه سلیقه‌ها باشند. قطعا در جلسات آینده با مشورت دوستان اسامی این داوران هم به زودی اعلام خواهد شد.

صاحب کتاب «یک سبد بوی بهار» یادآور شد: دلیل حضور امثال بنده و برخی دوستان مثل خانم راکعی، عبدالجبار کاکایی و دیگران در این شورا این است که جشنواره شعر فجر امسال مستقل باشد. آقای صالحی، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاملاً حرفه‌ای، تخصصی و بی طرفانه به موضوع نگاه کرده‌اند و با درایتی که به خرج داده‌اند و با صداقتی که در صحبت‌هایشان بود، دوستان را متقاعد کردند که جشنواره شعر فجر امثال جشنواره‌ای خواهد بود که منطبق با شعارهای دولت جدید باشد.

علاء ادامه داد: منطبق بودن با شعارهای دولت جدید، یعنی سپردن امور به دست متخصصان و اهل فن. قطعاً انتظار ما هم این است که جشنواره‌ای که توسط دولت برگزار می‌شود کاملاً در اختیار اصحاب قلم و فارغ از گرایش‌های سیاسی باشد. در حقیقت در موقعیتی که دولت ایجاد خواهد کرد، به مقوله شعر با نگاه کاملاً حرفه‌ای و تخصصی پرداخته خواهد شد.

افشین علاء شاعر و نویسنده کودک و نوجوان است که کتاب‌های «یک عالم پروانه»، «یک سبد بوی بهار»، «یک گل صد برگ دیگر» و چند مجموعه دیگر در کارنامه ادبی او دیده می شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط