جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
خاطرات سفر به آمریکای لاتین در «تقویم گناهان همیشه»

تازه‌ترین کتاب بهروز یاسمی با عنوان «تقویم گناهان همیشه» منتشر شد. در این کتاب خاطرات شاعر از سفر به آمریکای لاتین به قالب شعر درآمده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) یاسمی گفت: کتاب«تقویم گناهان همیشه» را انتشارات دالاهو به چاپ رسانده و شامل قالب‌های مختلفی از جمله چهارپاره، مثنوی، غزل و دوبیتی است. این کتاب پس از کتاب «همان گناه همیشه» حاصل تجربیاتی از سفرم به امریکای لاتین است.

وی افزود: سال 87 می‌خواستم کتاب شعری با همین عنوان یعنی «تقویم گناهان تازه» چاپ کنم، اما نشر نیستان گزینه شعری از من به چاپ رساند که بخش قابل توجهی از آن شعرها در این گزینه قرار داشت. بنابراین ضرورتی ندیدم که آن‌ شعرها را در کتاب یاد شده بیاورم و به نوعی از خیر چاپ آن‌ها گذشتم.

این شاعر گفت: به مرور زمان چاپ کتاب با عنوان «تقویم گناهان تازه» را فراموش کردم تا این‌که تصمیم گرفتم سروده‌های سال‌های 85 به بعدم را به اضافه سه چهار اثر که قبلاً چاپ شده در این کتاب بیاورم. در نهایت همان نام قبلی را روی کتاب گذاشتم. شعرهای این دفتر آثاری است که برخی‌شان به امریکای جنوبی مربوط می شود. من مدتی آن‌جا بودم و با بخشی از تجربیاتم کتاب «تقویم گناهان تازه» را منتشر کردم.

یاسمی یادآور شد: چاپ سوم کتاب «همان گناه همیشه» را نیز به تازگی نشر دالاهو منتشر کرده است. چاپ نخست این کتاب سال 74 از سوی نشر اهل قلم به چاپ رسید. در این کتاب شعر نیمایی و سپید، 30 غزل و سه مثنوی گنجانده شده است.

بهروز یاسمی متولد ایلام، فارغ‌التحصیل مقطع دکترای تخصصی رشته دامپزشکی است. از میان کتاب‌های او می‌توان به «همان گناه همیشه»، «تقویم گناهان تازه» و «گزیده ادبیات معاصر» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها