پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
گلشنی: نسل دانشگاهی سکولار بارآمده­/ رشاد: طبقه دانشگاهی سکولار نیست/ احمدی: زبان مشترک نداریم

ایبنا به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه موضوع بازنگری در متون آموزشی حوزه را از نگاه چند تن از اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کرده است.

گفت وگوهای کوتاه خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) تنها بهانه ای برای گشودن این بحث جدی و مهم در عرضه کتاب و تالیف کتب درسی دانشگاه و حوزه است.
 
احمد احمدی: برای وحدت حوزه و دانشگاه زبان مشترک نداریم
احمد احمدی: برای وحدت حوزه و دانشگاه زبان مشترک نداریم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وجود نداشتن مفاهمه و نداشتن زبان مشترک مانع استخراج برنامه از متن معارف اسلامی و تالیف کتب با استفاده از دانش روز می شود و این یکی از عوامل مهم در عدم تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است.
 
مهدی گلشنی: نسل دانشگاهی سکولار بارآمده­، زبان متون حوزه را نمی فهمد
مهدی گلشنی: نسل دانشگاهی سکولار بارآمده­، زبان متون حوزه را نمی فهمد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای تولید کتاب و متون علمی لازم است زمینه­ هایی از علوم به صورت طرح مشترک توسط حوزویان و دانشگاهیان مورد بررسی قرار بگیرند اما به دلیل سیطره فضاهای سکولار درک متون حوزوی برای دانشگاهیان مشکل تر شده است.
 
صادقی رشاد: طبقه دانشگاهی سکولار نیست/ نیازمند تعامل برای تالیف متون درسی هستیم
صادقی رشاد: طبقه دانشگاهی سکولار نیست/ نیازمند تعامل برای تالیف متون درسی هستیم
حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادقی رشاد معتقد است هر دو طبقه حوزوی و دانشگاهی طبقة دیندارند و مشکل وحدت حوزه و دانشگاه در تالیف متون مشکل تعاملی است.
  
پارسانیا: بپرسید چرا غرب به سراغ کتاب «قانون» ابن سینا رفت نه «شفا»
پارسانیا: بپرسید چرا غرب به سراغ کتاب «قانون» ابن سینا رفت نه «شفا»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید بپرسیم غرب چرا در رویارویی با جامعه ما به سراغ کتاب قانون ابن سینا رفت نه شفا و به نظر بنده باید این تجربه در دانشگاه‌های ما بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها