یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۵
سهراب دريابندري كتاب پدر را صيقل مي‌دهد

مهدي مظفري ساوجي كه چندين عنوان كتاب را با موضوع گفت‌وگو با بزرگان فرهنگ و ادب كشور هم اكنون آماده چاپ دارد، گفت: كتاب گفت‌وگو با نجف دريابندري پس از حذف دو فصل از كتاب توسط ايشان، به منظور صيقل خوردن نهايي در حال حاضر در اختيار فرزند وي، سهراب است و پس از تغييرات و اصلاحات لازم، به ناشر ارايه مي‌شود./

مهدي مظفري ساوجي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با بيان اين مطلب گفت: آقاي دريابندري براين باور بود كه دو فصل تئاتر و تعزيه از مجموعه گفت‌وگوها با ايشان حرف خاصي براي گفتن ندارد و بنابراين آن دو را از كتاب حذف كرد.

اين شاعر اظهار داشت: همچنين آقاي دريابندري ميل داشت كه كتاب توسط سهراب، فرزندشان مورد بازبيني و صيقل نهايي قرار بگيرد. به همين دليل اين كتاب در حال حاضر در اختيار فرزند ايشان است.

وي با بيان اين كه گفت‌وگوي 40 ساعته با اكبر رادي نيز تا اواخر تابستان براي انتشار آماده خواهد شد، افزود: در اين گفت‌‌وگوي بلند كه متاسفانه به دليل عمل جراحي و سپس مرگ آقاي رادي ناتمام ماند، محور اصلي صحبت‌ها تئاتر است، ولي در كنار آن به ديگر مسائل حوزه فرهنگ چون سينما و ادبيات داستاني نيز پرداخته شده است. 

شاعر «رنگ‌ها و سايه‌ها» يادآور شد: آقاي رادي درباره صادق هدايت نظرات متفاوتي داشت و به همين دليل، اين بخش از گفت‌وگو بسيار مفصل از آب درآمد. با اين حال، ايشان اصرار داشت كه با ادامه گفت‌وگو درباره هدايت، اين بخش به شكل كتابي مستقل به چاپ برسد كه متاسفانه سررسيدن موعد عمل پيوند مغز استخوان ايشان و متعاقب آن، مرگ، مانع از عملي شدن اين آرزو شد.

مظفري ساوجي درباره ديگر كتاب‌هاي در انتظار چاپ خود خاطرنشان كرد: مجموعه گفت‌وگو با ايران درودي از سوي انتشارات سخن به چاپ مي‌رسد. اين كتاب هم اكنون در مرحله صفحه آرايي است.

وي ادامه داد: قرارداد انتشار شناختنامه مسعود كيميايي نيز با نشر ثالث بسته شده و قاعدتا اين كتاب هم بايد در 1600 صفحه و در سال جاري به چاپ برسد. 

«از بامداد: گفت‌وگو با هنرمندان و نویسندگان پیرامون زندگی و آثار شاملو»، «ی‍اس‌، ب‍ا س‍ای‍ه‌ای‌ س‍ی‍اه‌ و س‍رد»، «ن‍اگ‍ه‍ان‌ در ن‍اگ‍ه‍ان‍ی‌ از گ‍ل‌ و ل‍ب‍خ‍ن‍د - گ‍ف‍ت‌وگو ب‍ا ع‍ل‍ی‍رض‍ا ق‍زوه»‌ و «از ب‍اده‍ا و اب‍ره‍ا - ن‍گ‍اه‍ی‌ ب‍ه‌ م‍ج‍م‍وع‍ه‌ ش‍ع‍ر ه‍ف‍ت‌ ب‍ن‍د م‍وی‍ه‌ س‍رود - م‍ص‍طف‍ی‌ ع‍ل‍ی‌پ‍ور» از ديگر آثار چاپ شده مظفري ساوجي اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها