سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
گسترش حوزه اطلاع رسانی نشر بین خبرگزاری کتاب و افغانستان

معاون خدماتی اتاق بازرگانی جلال آباد افغانستان، ضمن با اهمیت خواندن نقش خبرگزاری کتاب ایران، نیاز امروز جامعه فرهنگی افغانستان را خبرگزاری‌ای مانند ایبنا دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نجیب الله صاحب‌زاده، معاون خدماتی اتاق بازرگانی استان جلال آباد افغانستان با اشاره به اهمیت رسانه‌های حوزه فرهنگ و کتاب گفت: ایبنا الگوی خوبی برای ایجاد خبرگزاری کتاب در افغانستان است.
 
صاحب‌زاده در این بازدید ابراز امیدواری کرد که در بخش ماشین آلات تولیدی صنعت چاپ هم امکان همکاری‌‌های بیشتر میان دو کشور فراهم شود.
وی گفت: چاپ، صنعت پر هزینه ای است که در صورت کامیابی در راه اندازی آن صرفه وجود دارد و هزینه‌های خود را تأمین می‌کند، اما طی کردن این مسیر و راه اندازی آن سختی‌های خودش را دارد.
 
وی افزود: ما امیدواریم با این دیدار امکانات سرمایه گذاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای فراهم شود. چیزی که ما دیدیم توانایی‌های ایران در زمینه چاپ بود و به نظر می‌آید ایران می‌تواند رتبه بالایی در منطقه در بخش چاپ و نشر داشته باشد و برای ما خوش آیند است که ما هم بتوانیم از این صنعت و تکنولوژی استفاده کنیم.
 
پیشینه مشترک فرهنگی ایران و افغانستان سرمایه کارهای تازه است
 
معاون اتاق بازرگانی جلال آباد افغانستان اضافه کرد که بخش شرقی افغانستان که استان جلال آباد هم در این منطقه واقع شده است، نسبت به بخش غربی پیشرفت کمتری داشته و امیدواریم این دیدار آغازی باشد برای رونق بخش فرهنگی جلال آباد.
 
وی افزود:‌ کتاب‌ها و آثار مکتوب ایرانی در بخش غربی افغانستان به خوبی شناخته شده است و مردم از آنها استقبال می‌کنند.کمبود امکانات شهری سبب مهجور ماندن استان ما از فعالیت‌های گسترده فرهنگی از بیرون افغانستان شده است.
 
معاون اتاق بازرگانی افغانستان گفت: پشینه فرهنگی مشترک ایران و افغانستان می‌تواند سبب هماهنگی و همکاری‌های بیشتر و نزدیک‌تر باشد.
 
امیدواریم خبرگزاری کتاب ایران اخبار حوزه کتاب افغانستان را هم انعکاس دهد.
 
وی درباره وضعیت رسانه‌ای حال حاضر جلال آباد گفت: ما توانسته‌ایم تا کنون با احداث دو شبکه رسانه‌ای مجزا که یکی از آنها مختص زنان است برای توسعه رسانه‌ای گام مهمی برداریم.
 
صاحب زاده رسانه را مهم‌ترین ابزار ارتباطی دنیای امروز خواند و گفت: امروز این رسانه‌ها هستند که درست یا غلط بودن هر چیز را در ذهن مردم جا می‌اندازند و از بعد فرهنگی و تجاری در جامعه تاثیر گذارند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها