شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
انتشار کتاب «وقتی رییس اشتباه می‌کند» در هند

«وقتی رییس اشتباه می‌کند» کتابی است نوشته «سیبیچن ماتئو»، نویسنده اهل هندوستان که با محوریت اشتباهات معمول روسای سازمان‌ها نگاشته و در آن راهکارهایی برای تصحیح خطاها ارائه شده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - «سیبیچن ماتئو» که خود کارمند یک موسسه خدماتی است، می‌گوید: «کتاب‌هایی با اصطلاحات تخصصی مدیریتی لوازم خوبی برای مدیران و حتی کارمندان هستند.»

وی درباره انگیزه نگارش این کتاب اظهار کرد: «احساس کردم بیشتر کارکنان موسسات و ادارات به کتابی نیاز داشتند تا بتوانند کاستی‌های مدیران‌شان را درک کرده و بتوانند برای جبران آن‌ها اقدام کنند. من همیشه بر این باور بوده‌ام که شما همانی هستید که مدیرتان هست.»

نویسنده کتاب «وقتی رییس اشتباه می‌کند» ادامه داد: «امیدوارم از طریق این کتاب توانسته باشم نکات کلیدی اشتباهات مدیران را توضیح داده و راهکارهای مفیدی برای تصحیح آن‌ها ارائه داده باشم.»

«ماتئو» افزود: «برای نوشتن این کتاب تعداد بسیار زیادی مصاحبه را با مدیران صنعتی، مدیران میانی موسسات و کارمندان ترتیب دادم. به نظر من اگر مدیران خوب باشند، به همان نسبت کارمندان کارآمد خواهند بود.»

این نویسنده کار نگارش کتاب را برای نخستین بار با نوشتن کتابی درباره فرارهای مالیاتی از طریق استفاده از اینترنت آغاز کرد؛ وی درباره نخستین کتاب خود گفت: «این نخستین کتابی بود که درباره این وجه از سوء‌استفاده اینترنتی سخن گفته است. محتوای کتاب به طور کامل بر مبنای مطالعات آکادمیک است و کاملا متفاوت از کتاب جدیدم.»

 «سیبیچن» یادآور شد: «این روزها کسی کتاب‌های خودآموز را نمی‌پسندد و از اصطلاحات تخصصی انتخاب شده خسته شده‌اند؛ بنابراین، تصمیم گرفتم بر وجوه اصلی و کلیدی یک تیم کاری کارآمد و مدیریت خوب متمرکز شوم. کتاب درباره ویژگی‌های مدیران بد و راه‌هایی که می‌تواند این ویژگی‌ها را دگرگون کند سخن می‌گوید. من کتاب را به عنوان ابزاری می‌بینم که می‌تواند به مردم کمک کند تا اشتباهات خود را جبران کنند. مطالب این نوشتار بر مبنای تجربیات تعداد زیادی از کسانی است که من با آن‌ها ملاقات کرده و حرف زده‌ام و هیچ‌کدام از این مطالب ساختگی نیستند.»

نویسنده کتاب «وقتی رییس اشتباه می‌کند» با بیان این که موضوع مدیران بی‌اخلاق به یک نگرانی عمیق بدل شده است افزود: «اگر مدیری در آغاز کار شما مرتکب بی‌اخلاقی شد، زمان مناسبی است تا کیفیات رفتاری او به همان مقدار بر شما اثر بگذارد. مدیران بد می‌توانند بر حیطه سلامتی و اخلاقی کسانی که با آن‌ها کار می‌کنند تاثیر بگذارند. امیدوارم این کتاب نوعی دستورالعمل برای کارمندان باشد تا اطمینان حاصل کنند که می‌توانند تمامی این نگرش‌های منفی را به هنگامی خود مدیر می‌شوند، رفع کنند.»

وی افزود: «در این کتاب هم‌چنین درباره موضوعاتی چون مشکلات تفاوت‌های فرهنگی، هنگامی که مدیری از فرهنگ و یا نژاد متفاوتی است پرداخته‌ام. نظام بروکراتیزه شده سازمان‌ها نیز موضوع دیگری است که تلاش کردم در یک گروه توضیح دهم. در این باره تحقیقات بسیاری را بر مطالعات انجام شده داشته‌ام و سه سال برای اتمام کتاب وقت صرف کرده‌ام.»

«سیبچین» درباره کتاب سوم خود که مراحل نگارش آن در حال انجام است اظهار کرد که این کتاب درباره جنایات «یقه سفیدها» خواهد بود و تصریح کرد: «تا کنون کتاب زیادی درباره جنایات یقه سفیدها هم‌چون رسوایی‌های سیستم اداری نوشته نشده است؛ برنامه‌ریزی من نوشتن کتابی است که چنین موضوعاتی را دربر بگیرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها