جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
نویسنده جوان بریتانیایی کتابی درباره پادشاه قاجار نوشت

ویکتوریا پرینسویل، نویسنده جوان بریتانیایی در نخستین کتاب خود به سراغ داستانی در دربار پادشاهی ایران رفته است و داستانی را از زاویه دید برده‌ای اتیپویایی روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از فایننشال تریبون، انتشارات «کاساوا ریپابلیک» اعلام کرد کتابی را از نویسنده جوان نیجریه‌الاصل منتشر می‌کند که درباره برده‌ای آفریقایی در دربار قاجار است. ویکتوریا پرینسویل، نویسنده 27 ساله در بریتانیا به دنیا آمد، اما پدر و مادرش اهل نیجریه هستند. «در کاخ گل‌ها» نام این رمان است که داستانش در قرن نوزدهم و در دربار قاجار می‌گذرد.
 
داستان بر اساس زندگینامه جمیل حبشی، تنها برده اتیوپیایی حاضر در دربار قاجار نوشته شده است. «در کاخ گل‌ها» از اتفاقات دربار قاجار در دوره آقا محمد خان، دخالت‌های بریتانیا و شوروی در ایران، و مشکلات پادشاه پیری که هنوز جانشینی برای تخت و تاجش ندارد صحبت می‌شود. مجله بوک‌سلر نیز نوشت این داستان از زاویه دید دو برده اتیوپایی روایت می‌شود.
 
«کاساوا ریپابلیک»، ناشر این داستان تاریخی درباره کشور ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرد: « رمان «در کاخ گل‌ها» داستانی جذاب درباره ترس فراموش شدن است. کشمکش‌های قدرت، توطئه‌ها و رازهای دربار ایران در این اثر به طور دقیق و از زاویه‌ای جدید مورد بررسی قرار گرفته است. نابرابری و بی‌عدالتی که در دربار کشورهای مختلف در قرون پیشین وجود داشت بر کسی پوشیده نیست و بخشی از این رمان را تشکیل می دهد. پرینسویل در اولین داستان خود بخشی ناشناخته از تاریخ را به خوانندگان ارائه می‌کند و صدایی تازه به شخصیت‌های تاریخی می‌بخشد.
 نویسنده به گروهی از مردمی که تاکنون توسط نویسندگان و مورخین مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند اجازه می‌دهد صدای خود را به گوش مردم برسانند و زاویه‌ای جدید به زندگی سلطنتی که در آن حقایق حتی عجیب‌تر از دنیای داستان است، می‌بخشد.»
 
پرینسویل در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده است و دارای کارشناسی انگلیسی و کارشناسی ارشد فلسفه است. او مقالات بسیاری درباره نژاد و فرهنگ معاصر در مجلات معتبری چون «گاردین» و «ایندیپندنت» منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها