شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
رسانه‌ها به نقاط ضعف و قوت طرح‌های فصلی بپردازند

مدیر کتابفروشی درنا در ارومیه معتقد است؛ اجرای طرح تابستانه کتاب در روزهای بی‌رونقی و کسادی فعالیت کتابفروشی‌ها توانسته رونق خوبی به کتاب و کتابخوانی بدهد.

رضا تقی‌زاده ابهری، مدیر کتابفروشی درنا در ارومیه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تجربه یک‌ساله خود از حضور در طرح‌های فصلی فروش کتاب، گفت: من از سال گذشته حضور در طرح‌های فصلی را تجربه کردم و از این تجربه خشنود هستم زیرا شاهد بودم که این طرح‌ها تاثیرات زیادی در فعالیت و کار کتابفروشی‌ها داشت.
 
وی ادامه داد: این روزها که تابستانه کتاب برگزار می‌شود نیز ما شاهد حرکت خوب و جنب و جوش در کتابفروشی‌ها هستیم و اکنون رفت و آمد به کتابفروشی‌ها و حجم خریدها افزایش زیادی پیدا کرده است.
 
تقی‌زاده با اشاره به نصب تابلو و بنر در نزدیکی کتابفروشی، گفت: ما در سایت و کانال خبری خود درباره طرح تابستانه تبلیغات زیادی کردیم که موجب جذب مردم و مشتریان زیادی به کتابفروشی شده است و خیلی‌ها هم که نمی‌دانند تابستانه کتاب به چه معنا است، جویای طرح می‌شوند.
 
وی یادآور شد: البته معتقدم باید زمینه‌ای ایجاد شود که اطلاع‌رسانی گسترده‌تری در رسانه‌ها؛ به‌خصوص کانال‌های تلویزیونی باید درباره این طرح انجام شود زیرا اثرگذاری بهتر و مناسب‌تری دارند، از سوی دیگر این اطلاعرسانی موجب می‌شود تا آگاهی مردم نسبت به این طرح افزایش پیدا کند.

تقی‌زاده همچنین درباره لزوم توجه به بعدهای مختلف به طرح‌‌های فصلی فروش کتاب، توضیح داد: به نظرم سایر رسانه‌ها نیز می‌توانند درباره اثرات و میزان اهمیت برگزاری چنین طرح‌هایی گزارش و خبر تهیه کنند، طرح را نقد کنند تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.
 
وی با اشاره به یکی از این مشکلات و لزوم رفع آن در دوره‌های آتی، عنوان کرد: به عنوان مثال به دنبال افزایش قیمت کتاب و تغییر بهای بسیاری از کتاب‌ها در بسیاری از موارد، سیستم شابک را نمی‌خواند و همین موضوع در هنگام خرید مشکل ایجاد می‌کند و در بسیاری از موارد ما مجبور هستیم کتاب را به قیمت قبلی بفروشیم.
 
طرح تابستانه کتاب از ۲۵ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در استان‌ها و از ۲۷ تیرماه تا سوم مرداد‌ماه در شهر تهران اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها