چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۶
بیدل شاعر عدالت و حقیقت است

پیام رییس جمهور در نخستین روز همایش بین‌المللی عرس بیدل توسط دکتر هادی سعیدی کیاسری دبیر همایش خوانده شد. در این پیام دکتر محمود احمدی‌نژاد بیدل را شاعر عدالت و حقیقت، و اندیشه‌ او را همواره افتخار هر پارسی‌زبان دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در این پیام آمده است: بیدل همواره به فطرت و فضیلت دعوت می‌کند. این همایش فرصتی است که فارسی‌زبانان کشورهای مختلف به بازشناسی میراث مشترک خود همت گمارده و با رای‌زنی‌های خود کیمیایی را برای رهایی انسان از سرگشتگی‌هایی که در آن غوطه‌ور است، به ارمغان بیاورند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از این پیام آورده است: همایش‌هایی این‌چنین می‌تواند به همدلی میان پارسی‌زبانان و بازگشت به ریشه‌های شکوه گذشته زبان پارسی یاری رساند.

رییس شورای انقلاب فرهنگی درباره شاعران ایران زمین خاطرنشان کرد: شاعران، نگهبان شعور و تفکر و فرهنگ هستند و ما به یمن شعرا و اندیشمندان خود هنوز به اصل و ریشه‌ها‌یمان متصل هستیم.

رییس جمهور در پیام خود تصریح کرد: زبان فارسی زبان حکمت و اندیشه است و دومین زبان دنیای اسلام محسوب می‌شود. با این زبان بود که بسیاری از فرهیختگان ما علوم و فرهنگ را به رشته تحریر در آوردند و آن را برای آیندگان به یادگار گذاشتند و بر ماست که از این میراث حمایت و پاسداری کنیم.

احمدی نژاد گفت: آن‌چه انسان را از مقام حقیقی خود دور کرده است، جدایی از سرچشمه‌های معنا و حکمت است و این معنا زمانی که لباس شعر می‌پوشد، بسیار تاثیرگزار نمود می‌یابد.

سومین همایش بین المللی عرس بیدل طی دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه (امروز و فردا) در دو سالن وزارت کشور برگزار می‌شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط