شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
نقشه‌ها چگونه دنیا را به ما نشان دادند

داگ اسپرخت در کتاب «نقشه‌برداری بحران»، نحوه ساخت و کدگذاری دانش را از طریق مصنوعات دیجیتال و کارتوگرافی بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از newbooksnetwork، کتاب «نقشه‌برداری بحران» از سری تازه‌های علوم جغرافیایی، به‌تازگی از سوی انتشارات دانشگاه لندن راهی بازار جهانی کتاب شده است.
 
از زمان ظهور Google Earth در سال 2005، انفجاری در استفاده از ابزار نقشه‌برداری برای تعیین کمیت و ارزیابی نیازهای کسانی که در بحران هستند، ازجمله کسانی که تحت‌تأثیر تغییرات آب و هوا قرار گرفته‌اند، رخ داده است. با این تحولات عظیم در تهیه تقشه، درحالی‌که در داده‌های تولید شده پیرامون این مسائل، طغیان بزرگی رخ داده است، نمایندگان مردم همچنان به زیر سوال می‌روند.
 

 
نویسنده در کتاب «بحران نقشه‌برداری: مشارکت، داده‌پردازی و انسان‌دوستی در عصر نقشه‌برداری دیجیتالی»، در مورد نقشی سخن می‌گوید که نقشه‌برداری در حال حاضر در افراد، علوم و داده‌ها در کارهای بشردوستانه بازی می‌کند. وی تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که آیا همانگونه که ما بحران‌ها را براساس نقشه تصویرسازی می‌کنیم، نقشه‌کشی هم خود در بحران است؟

داگ اسپرخت؛ نویسنده کتاب، یک جغرافیدان و مدیر آموزش و یادگیری در دانشکده رسانه و ارتباطات در دانشگاه وست مینستر است. وی در کتابش، نحوه ساخت و کدگذاری دانش را از طریق مصنوعات دیجیتال و کارتوگرافی بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها