سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
رمین «هفته کتاب» را جشن می‌گیرد

جشن کتاب در روستای رمین با مشارکت مروجین کتابخوانی چابهار، کنارک دشتیاری و شهر لیردف استان هرمزگان بصورت مشترک برگزار شود.

عبدالحکیم بهار عضو شورای هماهنگی شبکه روستاهای دوست‌دار کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامی‌داشت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: قرار است جشن کتاب با مشارکت مروجین کتابخوانی چابهار، کنارک دشتیاری و شهر لیردف استان هرمزگان بصورت مشترک برگزار شود.
 
وی ادامه داد: در این جشن که روستای رمین از توابع شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان میزبان آن است، دستاوردهای کتابخوانی روستاهای اطراف را معرفی می‌کنیم تا زمینه‌ای برای ایجاد انگیزه و تشویق به کتابخوانی باشد.
 
بهار با اشاره به برنامه‌هایی که برای این هفته پیش‌بینی شده است، گفت: شعرخوانی و قصه‌سرایی توسط کودکان و نوجوانان، همچنین شاهنامه‌خوانی برخی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌آید و گروه‌های سرود نیز سرودهایی با موضوع کتاب و مطالعه می‌خوانند.
 
وی تجلیل از باشگاه‌های کتابخوانی را یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب معرفی کرد و افزود: هفته کتاب فرصت بسیار خوبی است تا کارهای انجام شده در حوزه کتابخوانی به شکل گسترده به مردم معرفی شود زیرا با پیش‌بینی برنامه‌های متنوع نوعی شور و هیجان در میان آن‌ها ایجاد می‌شود که کتاب سرمنشاء آن است.
 
بهار همچنین رونمایی از دو کتاب نویسنده بومی چابهار در ادامه برنامه‌های هفته کتاب خبر داد و گفت: کتاب‌های «کوکی که هر بوت» اثری از طارق حسین حوت و «تهار ماه» از محمد امیری نیز همزمان با هفته کتاب با حضور مسوولان محلی و مردم روستاهای اطراف رونمایی خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها