یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
«مشق کتاب» دیدنی شد

نمایشگاه «مشق کتاب» در یکی از قدیمی‌ترین پیاده‌راه و محل گذر عمومی تهران به‌مناسبت هفته کتاب به همت کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده‌است.

پیمان سمندری، کارشناس کتابخانه در موزه و کتابخانه ملی ملک در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری طرح مشق کتاب در این موزه بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمع مردم در اماکن مختلف از‌جمله کتابخانه‌ها، طرح «مشق کتاب» در میدان مشق، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین پیاده‌راه و محل گذر عمومی تهران  به‌مناسبت هفته کتاب در کتابخانه و موزه ملی ملک در حال اجرا است. بنابراین طرح مشق کتاب، نمایش گنجینه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک در عرصه عمومی است.
 
وی با بیان این مطلب که طرح «مشق کتاب» به معنای دیدن روش‌های جدید در شرایط کرنایی است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 8 تا 14 و 30 دقیقه از مشق کتاب در میدان مشق باغ ملی، دیدن کنند. در نخستین روز از هفته کتاب، استقبال از نمایشگاه مشق کتاب قابل‌توجه بود و تابلو‌ها نظر بسیاری از رهگذران را به خود جلب کرد. علاوه‌بر عمومی مردم، کارمندان امور خارجه، موزه ملی ایران دانشکده هنر، موزه ارتباطات از این نمایشگاه دیدن کردند.  
 
سمندری درباره نمایشگاه مشق کتاب کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: 21 تابلو منتخب از آثار چاپ سنگی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک در میدان مشق کتاب به نمایش گذاشته شده‌است. مرآت البلدان، قرآن کریم، خمسه نظامی، کلیله و دمنه، هزار و یک‌شب، تاریخ العجم، الفبای مصور فارسی، اخلاق مصور، روزنامه حکیم الممالک، شاهنامه و تاریخ جهانگشای نادری از‌جمله این آثار است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها