مدیر چاپخانه نور حکمت گفت: معرفی توانمندیهای صنعت چاپ کشور به صنایع مختلف باید از جمله کارکردهای جشنواره صنعت چاپ باشد.
وی درباره میزان موفقیت جشنواره چاپ در طول این سالها افزود: برای اثرگذاری بهتر و موثر آن باید ابتدا یک تعریف جامع و کامل از جشنواره چاپ داشته باشیم و معتقدم این جشنواره باید حوزه چاپ را به همه شرکتها و کارخانههای تولیدی داخلی معرفی کند.
مدیر چاپخانه نور با بیان اینکه معرفی توانمندیهای حوزه چاپ کشور به صنایع مختلف از جمله کارکردهای مهم جشنواره است، گفت: باید تبلیغ، توسعه، آموزش به همه اقشار جامعه انجام شود تا علاوه بر آشنایی با توانمندیهای حوزه چاپ، زمینههای توسعه بازار کار نیز فراهم شود.
غفاری یادآور شد: بهنظرم جشنواره چاپ در این سالها فقط در میان دستاندرکاران و فعالان این حوزه بروز داشته و راهی برای عرضه به خارج از حلقه فعالان حوزه چاپ و نشر نداشته است در حالی که اگر وسعت پیدا کند میتواند تاثیرات بیشتری برای صنف به همراه داشته باشد.
وی درباره لزوم معرفی برگزیدگان و فعالان این حوزه به صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: این موضوع موجب تشویق و ترغیب دستاندرکاران بخشهای مختلف حوزه چاپ برای ادامه فعالیت در این حوزه میشود و علاوه بر آن زمینهای برای زنده ماندن و فعال بودن حوزه چاپ است.
به گفته وی، امیدوارم دستاندرکاران برگزاری جشنواره چاپ برای این دوره برنامه جامع و کاملی پیشبینی کنند تا علاوه بر تاثیرات داخلی و درون صنفی بازتاب و گستره آن به خارج از صنف چاپ و سایر صنایع هم برسد.
بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار میشود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی میتوانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبتنام در بخش مسابقات به پایگاه جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.
نظر شما