چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
«بازخوانی آراء فوکو پیرامون انقلاب اسلامی» بررسی می‌شود

کتاب «بازخوانی آراء فوکو پیرامون انقلاب اسلامی» در ایام دهه فجر در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی کتاب «بازخوانی آراء فوکو پیرامون انقلاب اسلامی» معرفی و بررسی می‌شود.

در این نشست که شنبه 18 بهمن ساعت 11 برگزار می‌شود، مجتبی گلستانی و محمد میلانی به عنوان منتقد جلسه هستند و مریم نوتاش، مترجم نیز در این نشست حضور دارد.

«بازخوانی آرا فوکو پیرامون انقلاب ایران» شامل ترجمه مقالاتی حول نوشته‌های میشل فوکو درباره انقلاب اسلامی ایران است که با مقدمه و همچنین با محوریت مقاله «رعدی در آسمان آبی؛ انقلاب ایران در اندیشه فوکو» دکتر بهروز قمری تبریزی استاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه پرینستون با ترجمه مریم نوتاش و عباس جنگ از سوی نشر بزنگاه شده  است.

میشل فوکو اندیشمند نامدار فرانسوی دو بار در کوران مبارزات انقلابی مردم به ایران سفر کرد. نخستین بار از 16 تا 24 سپتامبر یعنی او در این سفرها در تهران، قم و آبادان با برخی از رهبران ملی و دینی و گروه‌های مختلفی که در انقلاب دست داشتند ملاقات کرد.

فوکو پس از این سفرها مقالات ستایش آمیزی درباره قیام مردم ایران نوشت که پیش از 22 بهمن 1357 در رسانه‌ها منتشر شدند. متن فرانسه همه این مقالات در جلد سوم از مجموعه نوشته‌های پراکنده فوکو منتشر شدند.

این نشست از طریق بخش زنده آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی khaneketab@ پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها