از سالهای دور که برای بچهها نقاشی میکرد، سبک و سیاق او همینگونه بود. متن باید او را در عالم کودکی غرق میکرد، به سرچشمه خاطرات میبرد و به خلق تصویری خیالانگیز رهنمون میساخت.
متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است:
«استاد صورتگر، دوباره متن داستان را خواند تا بلکه اینبار بتواند برای آن تصویری شایسته بسازد، اما نتوانست. فکر و خیال و احساس هیچکدام یاریاش نمیکردند تا بتواند تصویر دلخواهش را بیافریند. از سالهای دور که برای بچهها نقاشی میکرد، سبک و سیاق او همینگونه بود. متن باید او را در عالم کودکی غرق میکرد، به سرچشمه خاطرات میبرد و به خلق تصویری خیالانگیز رهنمون میساخت. استاد با همین روش برای کودکان در کتابهای درسی و داستانی تصویرسازی کرده و به خلق شخصیتهایی پندآموز و نشاطآور مانند«حسنی» پرداخته بود.
آری، ارمغانِ غلامعلی مکتبی برای نسلهایی از فرزندان ایرانزمین، شادیهای کودکانهای بود که برای همیشه به یاد خواهند داشت.
لینک مرتبط:
https://takrim.bmn.ir/fa/3532/
نظر شما