چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
برگزاری عصر کتاب در کافه فلسفه

کافه فلسفه از ناشران و نیوسندگان برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در بهار سال جاری، کافه کتاب فلسفه در محل کتابفروشی سابق انجمن حکمت و فلسفه ایران، واقع در خیابان نوفل لوشاتو شماره 87 راه‌اندازی شد. هدف از تأسیس آن در مجاورت قدیمی‌ترین مجموعه پژوهشی فلسفه در ایران، ایجاد فضای گفتگو، تعامل و گردهمایی نخبگان، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به کتاب و نشست‌های فرهنگی ـ اجتماعی بود.

یکی از برنامه‌های کافه فلسفه، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب است که نخستین آن یکشنبه مورخ 6 تیرماه با حضور استادان: دکتر معصومی همدانی، دکتر شاپور اعتماد، دکتر مسعود حسینی و دکتر امیرحسین خداپرست برای کتاب «اندیشه‌های هیدگر در درسگفتارهای اولیه» با حضور مؤلف آن دکتر بهمن پازوکی برگزار شد و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

این نشست‌ها با حفظ فاصله اجتماعی و در فضای باز مجموعه (محوطۀ مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) برگزار می‌شود. ناشرانی که علاقه‌مند به برپایی جشن کتاب یا نقد و بررسی و رونمایی از آثار تازه‌نشر هستند می‌توانند برنامه خود را به صورت رایگان در فضای باز کافه فلسفه برگزار کنند. همچنین نویسندگان یا مترجمان نیز می‌توانند با هماهنگی قبلی از این امکان بهره‌مند شوند.

مؤسسه حکمت و فلسفه ایران که در دهه پنجاه به همت سیدحسین نصر و با نام انجمن شاهنشاهی فلسفه ایران تأسیس شد در حال حاضر یکی از مؤسسات پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که علاوه انجام پژوهش‌های فلسفی و پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی، کلاس‌های آزاد نیز برگزار می‌کند و تأسیس کافه کتاب فلسفه به عنوان پلی میان مردم علاقه‌مند و پژوهشگران و متخصصان این مجموعه مدنظر قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 66435416 یا ارسال پیام در واتس اپ به شماره 09334696211 برای برگزاری برنامه هماهنگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها