کتاب های مانگا در ماهها و هفتههای اخیر فروش بیشتری نسبت به قبل داشته اند و به نظر میرسد افزایش فروش این کتابهای مصور به دلیل شیوع کرونا صورت گرفته است.
کلمه مانگا را می توان به معنای تصاویر طنزآمیز ترجمه کرد. مشخصه بارز این کتابها شخصیتهای کارتونی هستند که دارای ویژگیهای خاص می باشند. اغلب این شخصیتها دارای چشمهای بسیار بزرگ به همراه بینی و دهان کوچک هستند و موهایی با رنگهای عجیب دارند.
کمیکاستریپ یا صنعت کتابهای مصور در ابتدا متعلق به آمریکا بود که در جنگ جهانی دوم وارد ژاپن شد و اکنون ژاپنیها گوی سبقت را از آمریکاییها ربوده و مانگا را به نماد فرهنگی و هنری کشور خود بدل کردهاند.
بزرگترین توزیعکننده کتابهای مصور ژاپنی در آمریکا شرکت ویزمدیا است که طرفداران بسیار زیادی در آمریکا دارد. کوین هامریک، معاون این شرکت میگوید که فروش این کتابها به حدی است که به فکر تولید آن ها در داخل آمریکا هستیم.
طبق اظهارات هامریک، کتابهای مانگا هم به صورت الکترونیک و هم به صورت چاپی از رونق بسیار زیادی برخوردار شده و حتی توانستهاند در لیست کتابهای آمازون از رقبای خود پیشی بگیرند.
مانگا در ابتدا در مجله به چاپ می رسید؛ اما بعدها به دلیل محبوبیت زیاد در قالب کتاب منتشر شد. مولفین یا طراحان مانگا را مانگاکا می نامند. از موثرترین افراد در رشد مانگا می توان به اوسامو تزوکا اشاره کرد که مانگای مدرن امروزی -که با نام مانگا استایل شهرت دارد- را به وجود آورد.
مانگاها در ابتدا برای کودکان مینوشتند؛ اما اکنون رده سنی این کتابها افزایش یافته است. مانگاهای اولیه ارزش هنری چندانی نداشتند؛ اما با پیدایش سبک های جدید ارزش آنها نیز افزایش یافت؛ تا حدی که افرادی همچون فرانک میلر و ادوارد مک گینس نیز تحت تاثیر این سبک قرار گرفتند.
نظر شما