پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
کارهای روی چرم و اشعارم را در قالب کتاب منتشر می‌کنم

شاعر و هنرمندِ خوشنویس و مینیاتوریست، گفت: تصمیم دارم هم کارهای روی چرم و هم اشعارم را در قالب کتاب عرضه کنم تا با انعکاس آن در قالب کتاب، برای دیگران هم قابل استفاده باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گالری «برمخ» در خیابان شاه‌نظری از 15 تا 20 مردادماه 1400، میزبان نمایشگاه گروهی «بومرنگ» بود. در این نمایشگاه، آثار هنرمند جوان آزاده حسینجانی نیز در معرض تماشای علاقه‌مندان به هنر قرار گرفت. چهارشنبه بیستم مردادماه در روز پایانی نمایشگاه، کارگاه نقاشی مینیاتور روی چرم، توسط این هنرمند برای علاقه‌مندان دایر شد.
 
حسینجانی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایبنا، درباره مشخصات کارهای هنری خود، بیان کرد: 14 سال است که مینیاتور روی چرم کار می‌کنم و قبل از آن نقاشی، مینیاتور و خوشنویسی روی مقوا و بوم انجام می‌دادم.  از زمانی که روی چرم کار کردم، نتیجه کار آنقدر برایم جذاب بود که آن‌را به‌عنوان کار تخصصی انتخاب کردم.
 
وی ادامه داد: به‌تازگی کارم را گسترش داده‌ام و نقاشی، خوشنویسی، مینیاتور و کارهای دکوراتیو روی چرم انجام می‌دهم و ورق طلای مایع را نیز به کارم افزودم. کارم را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بردم و در مرکز مالکیت‌های معنوی، درخواست ثبت این کار را ارائه کردم.
 
این هنرمند گفت: تصمیم دارم هم کارهای روی چرم و هم اشعارم را در قالب کتاب نیز عرضه کنم تا با انعکاس آن در قالب کتاب، برای دیگران هم قابل استفاده باشد.


دختر کو ندارد نشان از پدر
گفتنی است که آزاده حسینجانی، فرزند استاد ابوالقاسم حسینجانی؛ شاعر، نویسنده و مترجم است. مجموعه شعر عاشورایی «جغرافیای رازها»، «عشق کبریت نیست که بی‌خطرش را بسازند» و «محراب، چشمه آرامش» در حوزه ادبیات عاشورایی ازجمله آثار شاخص این شاعر و نویسنده گیلانی به‌شمار می‌روند.
 
از اشعار معروف استاد حسینجانی می‌توان به «جاده و اسب مهیاست بیا تا برویم  کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» اشاره کرد که یادآور حماسه هشت سال دفاع مقدس است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها