دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
دستفروشان کتاب در سامانه «سامان‌بازار» ثبت‌نام کنند/آمادگی شهرداری برای همکاری با اتحادیه ناشران

محمدی، از امکان ثبت‌نام دستفروشان کتاب در سامانه «سامان‌بازار» مشابه سایر دستفروشان خبر داد و با تاکید بر تاثیر این سامانه بر تقویت نظارت بر عملکرد این فعالان از آمادگی برای همکاری با اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران گفت.

قدرت‌اله محمدی، عضو هیات‌مدیره‌ و مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به آغاز ثبت‌نام دستفروشان در سامانه «سامان بازار» درباره مفهوم ساماندهی دستفروشان در این سامانه بیان کرد: جمع‌آوری دستفروشان از سطح پیاده‌رو‌ها با هدف تسهیل رفت‌و‌‌آمد مردم در معابر، هدف اصلی از ساماندهی دستفروشان با آغاز ثبت‌نام آن‌‌ها در «سامان‌ بازار» است. همه دستفروشان اعم از دستفروشان کتاب می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.
 
وی با بیان اینکه شهرداری دنبال آجر کردن نان خانواده دستفروشان نیست، افزود: به دستفروشان اعلام شده که خدماتی مانند ایجاد غرفه با امکاناتی نظیر برق‌کشی غرفه‌ها، نصب بنر با هدف تبلیغ و اطلاع‌‌رسانی نیز انجام خواهد شد. ایجاد غرفه مانع از نقل مکان اجباری آن‌ها در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف می‌َ‌شود. نتیجه همه اقدامات بازگشتن رفت‌و‌آمد افراد به پیاده‌رو‌های شهر است نه خیابان.
 
محمدی درباره تاثیر طراحی سامانه «سامان‌بازار» بر دستفروشان کتاب به‌ویژه بعد از چند تجربه اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با همکاری نیروی انتظامی در جمع‌آوری بساط‌گستران و عرضه‌کنندگان کتاب قاچاق گفت: با توجه به اینکه سامانه «سامان‌بازار» زیرنظر شهرداری تهران فعالیت می‌کند و ماهیتی رسمی دارد، امکان نظارت بر دستفروشان کتاب نیز تقویت می‌شود.
 
وی ادامه داد: دستفروشان در روز‌بازار‌ها، شناسنامه‌دار هستند و فرصتی برای عرضه زیرزمینی و بساطی کتاب وجود نخواهد داشت. بی‌تردید کالا‌های ناسالم در این مکان‌ها عرضه نخواهد شد؛ علاوه‌براین آمادگی داریم با اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان تهران همکاری‌های لازم را داشته باشیم.       
 
عضو هیات‌مدیره‌ و مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای جاماندگان احتمالی برای ثبت‌نام در «سامان‌بازار» بیان کرد: حتی اگر در فرصت تعیین‌‌شده متقاضیان موفق به ثبت‌نام در سامانه نشدند، غرفه برای فعالیت به آن‌ها داده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها