دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه

پیام محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه اصفهان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین معتمدی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرائت شد.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه اصفهان

 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، متن پیام دکتر محمد مهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه اصفهان که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان قرائت شد به شرح ذیل است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم

انسان، مظهر جمال و کمال الهی است و معرفت الهی، مهمترین راه صلاح و فلاح به‌شمار می‌رود.
فهم بشر از آفرینش و خالق در فرآیند تکامل، منوط به فهم حقیقت است و حقیقت فهم تنها از مجاری زلال حکمت متعالی و نورانیت کلام آسمانی میسور می‌شود.
یکی از براهین مسلم الهی، برهان لطف است که ارسال رسل و نزول، از آن‌جمله بوده و تابناک‌ترین  وجوه رحمانی الهی، همان وجود مبارک پیامبر اکرم به‌عنوان رحمه للعالمین و ائمه هدی(علیهم السلام) می‌باشد.
آنچه از بیان مبارک آن پیام آور نور و روشنی و اهلبیتش  صادر شده و هر آنچه در رفتار و سیره آنها به ما رسیده، منشور ومیزان راستی و درستی است.
زندگی سعادتمندانه در قاموس گفتاری و رفتاری آنان به زیبایی تبیین شده و سعادتمندان کسانی هستند که در صراط مستقیم رسول و امام حرکت کنند.
دراین میان چهره تابناک امیر المومنین (علیه السلام) کامل‌ترین نمونه و مثل اعلای انسان کامل برای رهروان طریق کمال به‌شمارمی‌رود.
مطالعه شخصیت وجودی حضرت سرشار از آموزه‌های روشنگرانه‌ای است که انسان می‌تواند در آیینه آن به حقیقت نایل شود و اثر ارجمند او «نهج البلاغه» نیز بلیغ‌ترین کلام مادون خالق و مافوق مخلوق است که از آن امام همام برای ما به عنوان چراغ راه و راهنمای مسیر سعادت قلمداد می‌گردد.
اگرچه با وجود این گنج و گنجینه بی‌پایان، انتظار آن است که همه در شمار رستگاران باشیم، اما سرگردانی بشر امروز حکایت از آن دارد که همچنان از این دریای پرگهر غافل مانده و از آن طرفی برنبسته‌ایم و این واقعیت، مسئولیت ما را در قبال آن مضاعف می‌کند.
ازهمین روی غبارزدایی از چهره مهجور نهج البلاغه که در واقع غبار گرفتن از سیمای مظلوم حضرت علی بن ابی‌طالب (علیه السلام) است، باید در صدر اولویت‌های احیاگران عدالت قرار گیرد.
تردیدی نیست که ترویج فضائل علوی در گرو شناخت شخصیت حضرت و  مستلزم شناسایی منظومه معرفتی و معنوی آن امام همام است.
دنیای امروز، تشنه چنین فرهنگ و فضیلتی است که باید بیش از پیش بدان پرداخته شود.
کنگره علمی امام علی علیه السلام و بازخوانی جلوه‌های متعالی شخصیت، اندیشه وسیره آن رهبر آزادگان جهان در نگاه و قلم اندیشمندان و دانشمندان معاصر، اتفاق و رویداد مبارکی است که از رهگذر طرح ملی کاشان، پایتخت نهج البلاغه ایران شکل گرفته است.
بی‌گمان دنیای امروز، تشنه چنین فرهنگ و فضیلتی است که باید بیش از پیش بدان پرداخته شود.
سعی و اهتمام مجدانه بانیان این همایش ارزشمند را که متبرک به نام مولای پارسایان و موحدان است ارج نهاده و امیدواریم شاهد تداوم و استمرار این حرکت نورانی و نجات‌بخش باشیم.

از خداوند منان دوام توفیق سربلندی شما عزیزان را درپناه امیرمومنان خواستارم.
 
محمد مهدی اسماعیلی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها