شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
امام خمینی(ره) احیاگر دین و معنویت بود

حجت‌الاسلام رستمی در آیین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی در مواجهه با مردم متواضع بود و در زمان جنگ تحمیلی نیز خطاب به رزمندگان می‌فرمود «من دست و بازوی شما را می‌بوسم و به این بوسه افتخار می‌کنم».

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان پیش از ظهر امروز شنبه (14 خرداد) مراسم گرامی‌داشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در مصلی الغدیر شهرستان خرم‌آباد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام رستمی امام راحل را احیاگر ذکر، یاد و توجه به اهل بیت در ایران اسلامی و احیاگر تشیع در جهان اسلام، احیاگر اسلام ناب در دنیای زر و زور و طاغوت‌های امروز و احیاگر دین و معنویت در جهان مادی‌گرایی و بت‌پرستی نوین برشمرد و افزود: در روز 14 خرداد  در جمع مردم انقلابی، غیور و اهل بیتی  خرم‌آباد و دیار پاکان و شجاعان،  درود می‌فرستیم بر روان پاک امام عزیز و امروز را که سالروز رحلت امام و روز انتخاب جانشین به حق امام به آستانه آنچه که در حرکت او و همراهی او با ملت عزیز اتفاق افتاد می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه نباید تصور کرد انقلاب اسلامی پدیده‌ای منحصر به تأسیس نظام اسلامی در ایران و پایان هزاران سال حکومت شاهان و شاهزادگان موروثی انسان‌های ناوابسته به مردم و قدرتمندان جامعه بود، افزود: انقلاب اسلامی با خودش اتفاقات بزرگی در عالم رقم زد.  انقلاب اسلامی فقط پایان حکومت ستم‌شاهی نبود؛ آغاز حکومت مردم و حکومت «الله» در ایران اسلامی نتیجه انقلاب بود. انقلاب اسلامی خط جدیدی در دنیا ایجاد کرد که این خط منحصر به ایران نبود.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: یکی از نویسندگان آمریکایی به نتایج قیام امام اشاره می‌کند و می‌گوید: با انقلاب اسلامی در ایران نه فقط دین‌داری در ایران بلکه در دنیا دین‌داری زنده شد، مسیحیانی که پای خودشان به کلیسا نخورده بود، دست فرزندانشان را می‌گیرند و به کلیسا می‌برند و یهودیان، یهودی‌تر شده‌اند و زمانی که ادعا می‌کردند قرن بیستم قرن پایان دین است، و مرگ دین فرا رسیده است، انقلابی رخ می‌دهد که دین‌داری را زنده می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل (ره) گفت: امام خمینی در مواجهه با مردم متواضع بود و در زمان جنگ تحمیلی نیز خطاب به رزمندگان می‌فرمود «من دست و بازوی شما را می‌بوسم و به این بوسه افتخار می‌کنم» و خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و ایشان تواضع محضی  داشتند و در مقابل قدرتمندانِ متکی به دنیا، مقتدر و شکست‌ناپذیر بود همان‌گونه که فرمود: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و خطاب به رهبر شوروی نیز نامه نوشتند: «صدای خرد شدن استخوان‌های کمونیسم به گوش می‌رسد.»

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها با اشاره به وصیت‌نامه امام گفت: ایشان در وصیت‌نامه خود بیان داشته‌اند: «معتقدم ملت ایران در عهد کنونی از ملت عهد رسول خدا، از ملت عراق در دوران امیرالمومنین و امام حسین بهتر هستند، این ملت از ملت مدینه بهتر هستند».

وی ادامه داد: امام بارها اعلام کرد که دنبال محبوبیت نیست، و کاری به تاریخ و آنچه در تاریخ می‌نویسند ندارم و با خدا عهدی دارم که به دنبال آن عهد هستم. معتقد بود مردم می‌توانند پایه‌گذار حکومت جهانی و مقدمه‌ساز ظهور باشند.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: پیروزی انقلاب با رفتن شاه کارش تمام نمی‌شود، کارهای بزرگی به دوش ملت است ملتی که با امام همراه شد، راه‌ مناسبات بین‌المللی تغییر کرد و ایرانی که قرار بود نوکر آمریکا باشد و تحت اداره اربابان آمریکایی خود باشد اینک به نقطه‌ای رسیده که روی پای خودش ایستاده است.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی علیه ایران افزود: در جنگ رژیم بعثی با ایران، نوکران آمریکا از یک طرف، بمب‌های شیمیایی، تجهیزات هلندی،‌ آلمانی، موشک‌ها، هواپیماهای فرانسوی، موشک‌ها و هواپیماهای شوروی در خدمت صدام بودند؛ اما رزمندگان حتی در خرید سیم خاردار مشکل داشتند، در آن شرایط امام و ملت، همراه امام ایستادند و کار را به جایی رساندند که غربی‌ها به دنبال صلح بودند؛ اما نه صلحی که حق ملت را ببرد، حتی قطعنامه‌ای که اساتید حقوق بین‌الملل بر بی‌نظیر بودن آن اذعان دارند که از سمت آمریکا و شورای امنیت چنین قطعنامه‌ای تنظیم شد، که حاصل از ایستادگی ملت ایران است و امام و ملت ایران را عزت دادند.

حجت‌الاسلام رستمی افزود: پیروزی‌های بزرگی که ملت ایران به دست آورده است همه در سایه توکل به خدا و تکیه بر خود بوده است و دشمن به این نتیجه رسیده است که این ملت اگر ارتباطشان با هم منسجم باشد و ارتباطشان با رهبری محکم باشد شکست‌ناپذیر است این روش را امتحان کرده و بارها شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه ما همواره بر سر دو راهی هستیم افزود: یک راه، راه عزت و کرامت و یک راه، راه خذلان، بی‌اعتباری و بی‌آبرویی در محضر اولیا در تاریخ خواهد بود و ملت ایران تا به حال محکم بر سر راه عزت ایستاده است و شعار امام حسین  (هیهات من الذله) را که شعار امام راحل بود سر لوحه خود قرار داده.

وی ادامه داد: راهکار دشمن برای زمین زدن ایران ما جدا کردن مردم از همین شعار است، از یک طرف ناامید کردن مردم نسبت به آینده از یک طرف با محاصره و تحریم معیشت مردم را سخت کردن و از یک طرف زدودن اعتقادات و باورهای دینی مردم، همه برای اینکه مردم تهی و آماده پذیرش پیام‌های غرب شوند چراکه در روایات داریم انسان‌های تهی و خالی از کرامت و شرافت آماده هر ذلتی است.
 
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه ملت ایران شایسته بزرگ‌ترین خدمت‌هاست افزود: مسئولیت بزرگی بر عهده ماست که یادآوری کنیم، روزهای سختی را گذرانیده‌ایم و باید رسالت خود را انجام دهیم. روشن‌گری کنیم و به یکدیگر امید دهیم وظیفه ما ایستادگی، مقاومت، صبر و خدمت به مردم شریف است. ذره‌ای کوتاهی در خدمت به مردم عقاب سنگین آخرت را به همراه خواهد داشت و هرکس در پستی که قرار دارد باید به مردم خدمت کند و وظیفه مردم هم ایستادگی و مقاومت و امید به آینده است چراکه خداوند وعده داده یاران خود را یاری خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رستمی گفت: با توجه به وعده‌هایی که داده شده اگر مقاومت نشکند و صبوری و استواری باقی بماند پیروزی نزدیک است و همه مدیون کسانی هستیم که مدیون امام راحل هستند و امامی که 200 هزار شهید از پای مدرسه او به خدا تقدیم شد تمام احیای دین و معنویت در این نظام سراسر ظلم و طاغوت و مادی‌گرایی همه مدیون امام عزیز است.
 

به گزارش ایبنا: معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم نمایشگاهی از پوستر آثار مکتوب منتشر شده درباره اندیشه‌ها و ابعاد شخصیت حضرت امام خمینی و نیز آثار مکتوب امام خمینی (ره) با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان در مراسم با این آثار و نیز پوسترهایی از رویدادهای مربوط به 14 و 15 خرداد 1342 و نیز  روز تشیع پیکر پاک امام خمینی در 14 خرداد 1368 در حاشیه مراسم نصب کرده بود که مورد توجه شرکت‌کنندگان نیز قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها