شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
1400 نکته و اندیشه ناب مدیریتی کتاب شد

مدیریت در دنیای امروز، واژه شناخته شده‌ای است هرچند نکته‌های فراوانی وجود دارد که بهتر است هر مدیری آن‌ها را بداند. کتاب 1400 نکته و اندیشه ناب مدیریتی، تالیف غلامرضا محمدی سه‌ده و علی محمدی سه‌ده، به تازگی توسط انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اولین نکته‌ای که کتاب عنوان می‌کند، اهمیت خودشناسی در مدیریت است؛ در ابتدا سه دقیقه به خودتان فکر کنید و بعد به چیزهای دیگر. نکته دیگر درباره یادگیری است که به باور مولفان کتاب، اگر انسان در حال یادگیری باشد یعنی مسیر درست را طی می‌کند. نکته دیگر مربوط به عادت‌هاست که گاهی لازم است عادت‌هایمان را دستخوش تغییر کنیم؛ مانندتغییر مسیر همیشگی رفتن به خانه.

در قسمتی از کتاب از قول مالتبی بابکوک نویسنده آمریکایی قرن 19 آمده است: «رایج‌ترین اشتباه مردم که نتایج تلخی به بار می‌آورد، این است که آن‌ها فکر می‌کنند برای موفق شدن باید استعداد و نبوغ ذاتی داشته باشند حال آنکه حقیقت این است که برای موفق شدن باید خود را متعهد کرد، پافشاری به خرج داد و به‌دنبال هدف رفت. همه چیز به پشتکار بازمی‌گردد. موفقیت میوه تصمیمی است که اراده محکم و با ثبات، آن را آبیاری می‌کند.

اما هزار و چهارصدمین نکته درباره صرفه‌جویی است که از قول حضرت علی عنوان کرده است: نوک قلم‌هایتان را نازک کنید، سطرها را کنار هم بنویسید، زیادی‌های کلام را در مورد متن حذف کنید، کم‌گوی و گزیده‌گوی باشید و از پرگویی بپرهیزید؛ چون اموال مسلمانان تحمل ضرر و زیان را ندارد.»

کتاب «1400 نکته و اندیشه ناب مدیریتی»، تالیف غلامرضامحمدی سه‌ده و علی محمدی سه‌ده، در152 صفحه و با قیمت 59هزارتومان، از سوی نشر مرسل، به بازار کتاب عرضه شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها