یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
فرهنگ جهادی از جوهره‌های اصلی شعر کیومرث عباسی قصری بود

محمدحسین انصاری‌نژاد، دبیر علمی بیست‌وچهارمين کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در پیامی درگذشت کیومرث عباسی قصری شاعر کردی‌سُرای کرمانشاهی را تسلیت گفت.

محمدحسین انصاری‌نژاد در پیامی که در اختیار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) قرار داده، درگذشت کیومرث عباسی قصری را تسلیت گفته است:

«بسمه تعالی
شاعر دقیقه‌یاب و توانمند، کیومرث عباسی قصری هم مسافر آسمان شد و با رفتنش، داغی سنگین بر دل جامعه ادبی بر جای نهاد. آن شاعر خوش‌قریحه، دور از هیاهوها و رها از گردوغبار نفسانیت‌ها، به سلوک زیبای ادبی خود می‌پرداخت و اوراقی زرین از دفتر شعر معاصر را به خود اختصاص داد. عاطفه‌ای نیرومند، پابه‌پای اندیشه‌ای پویا و حکمتی زلال، در شعرهای ایشان موج می‌زند و مشام جان شیفتگان شعر اصیل را عطرآگین می‌کند.
دفاع مقدس، فرهنگ جهاد، شهادت و سیره ستارگان شهید، از جوهره‌های اصلی شعرهای بلند آن بزرگ است و این دغدغه‌های روشن و ارجمند را در جای‌جایِ سروده‌هایش می‌توان حس کرد.
این جانب، از طرف خانواده بزرگ شعر دفاع مقدس و مقاومت، درگذشت آن شاعر نجیب و گرانقدر را به خانواده عزیزشان و همه دلدادگان شعر و ادبیات اصیل و آرمانخواه، تسلیت می‌گویم و از خداوند منّان برای بازماندگان صبری جمیل خواستارم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها