یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۰
جشنواره امسال با برنامه‌ریزی مشخصی برگزار شود

محمدعلی جوشایی از برگزیدگان دومین دوره جشنواره شعر فجر و رییس سابق اداره ارشاد بم، گفت: جشنواره امسال بايد با برنامه مشخصی برگزار شود و مسوولان با ديدگاهی گسترده‌تر در هر چه بهتر برگزار شدن اين جشنواره بکوشند._

محمدعلي جوشايي، برنده جشنواره شعر فجر سال گذشته و رييس سابق اداره ارشاد بم در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: ۳۰ سال شعر انقلاب به نظر من به سه دوره تقسيم می‌شود. در دهه اول بيشتر شاعران انقلاب تحت تاثير شعر قبل از انقلاب بوده‌اند و شاعران در سبك و محتوی بيش‌تر به قبل از انقلاب گرايش داشته‌اند. 

وي درباره دهه دوم شعر انقلاب یادآور شد: در اين دوره شعر انقلاب جهشی اساسی داشته است و شاعراني مانند قيصر و سلمان به اوج كار‌ها و شعرهاي خود رسيده‌اند.

جوشايي گفت: در دهه سوم ما با شاعران جوانی روبرو هستيم كه بسياري از آنها شعرهاي بسيار پر محتوايي در قالب‌هاي جديد گفته‌‌اند. بنابراین بر جشنواره شعر فجر است كه اين استعداد‌ها را شناخته و معرفی، و در حوزه شعر انقلاب از آنها تقدير كند.

وي درباره جدا كردن حوزه‌هاي شعري در جشنواره شعر فجر گفت: اگر حوزه‌هاي شعري در جشنواره باعث ريزش مخاطب نشود، می‌توان آنها را از هم تفكيك كرد؛ به شرطی كه در حوزه‌های تخصصی بتوان با سيستم دقيق‌تری به بررسي آثار پرداخت و آنها را به‌وسيله متخصصان اين حوزه‌ها بررسی كرد.

وی اظهار داشت: از مسئولان انتظار می‌رود پس از برگزاری دو دوره از جشنواره شعر فجر، امسال جشنواره با كيفيت بهتر و گستردگی بيشتری برگزار شود و پوشش بيشتری چه از لحاظ حوزه‌های تخصصی و چه از لحاظ نگرش كلی جشنواره بوجود بيايد.

محمدعلی جوشایی، زاده شهر بم  در سال ۱۳۴۸ است. از او تا كنون بيش از چهار كتاب شعر به چاپ رسيده است. «كوچه‌هاي فاصله» ۱۳۷۳ «نشر برگ»، « نه باد بودم نه پرستو» ۱۳۷۶ «نشر اهل قلم»، «باغ ملي ساعت پنج» ۱۳۷۹ كرمان «نشر نسل امروز»، «پراكنده‌ها» ۱۳۸۲ كرمان «نشر وديعت» عناوین كتاب‌های وی هستند. 

جوشايي، رييس اسبق اداره ارشاد بافت بود که بعد از زلزله بم تا ماه گذشته رياست ارشاد شهرستان بم را برعهده داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها