چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
فعالیت 3700 باب کتابخانه عمومی در کشور

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از فعالیت 3 هزار و 700 کتابخانه عمومی در کشور خبر داد و افزود: 2 هزار و 700 باب از این کتابخانه‌ها زیر نظر مستقیم نهاد فعالیت دارند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مهدی رمضانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان به لحاظ کتابخانه‌ای وضعیت مطلوبی در طرح کشور دارد، اما یکی از موضوعات مهم این استان پیشبرد ساخت کتابخانه مرکزی است.

وی با اشاره به روند ساخت کتابخانه مرکزی استان زنجان گفت: در صورتی که بتوانیم پیشرفت پروژه را از محل منابع انسانی به ۴۰ درصد برسانیم می‌توانیم از کمک‌های دولتی نیز استفاده کنیم.

رمضانی پیشرفت کنونی کتابخانه مرکزی را 27 درصد اعلام کرد و افزود: مسؤولان استانی و مسؤولان نهاد پیگیر پیشرفت این پروژه و اختصاص اعتبارات مربوطه هستند و امیدواریم هرچه زودتر این مهم محقق شود.

وی همچنین به تأکیدات دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق این هدف بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف فعال شده‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین از فعالیت 3 هزار و 700 کتابخانه عمومی در کشور خبر داد و افزود: 2 هزار و 700 باب از این کتابخانه‌ها زیر نظر مستقیم نهاد فعالیت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این دیدار ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در کشور گفت: در استان از لحاظ تعدد کتابخانه‌ها مشکلی نداریم و مهم ترین مسئله در استان زنجان نبود کتابخانه مرکزی است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اهمیت ساخت کتابخانه مرکزی گفت: پروژه کتابخانه مرکزی استان زنجان از لحاظ هندسی و شرایط جغرافیایی شرایط خوبی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها