چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
ارائه نسخه چاپی در «طاقچه» آغاز شد

مدیر روابط عمومی فروشگاه اینترنتی کتاب «طاقچه» از فروش کتاب‌های چاپی در این فروشگاه خبر داد و گفت:‌ اقدام طاقچه به بزرگ‌تر شدن بازار کتاب منجر می‌شود و در درازمدت می‌تواند چرخه نشر و عرضه را بهینه کند.

سیاوش گودرزی، مدیر روابط عمومی فروشگاه اینترنتی کتاب «طاقچه» از آغاز طرح فروش کتاب‌های چاپی در این فروشگاه خبر داد و درباره فرآیند خرید کتاب از این فروشگاه، گفت:‌ کاربران طاقچه بعد از انتخاب کتاب به صفحه آن کتاب در سایت ارجاع داده می‌شوند و اشکال مختلف کتاب را مشاهده می‌کنند؛ به‌عبارت دیگر کاربر از انواع قالب‌های انتشار آن کتاب شامل چاپی، الکترونیکی و صوتی مطلع می‌شود. 

وی افزود:‌ امکان مطالعه کتاب بدون خرید و تنها با تهیه اشتراک برای برخی کتاب‌ها وجود دارد.  
تهیه اشتراک طاقچه یکی از خدماتی است که «طاقچه بی‌نهایت» نام دارد، در واقع کاربر می‌تواند فقط با مراجعه به یک صفحه، انواع کتاب دلخواه خود را ملاحظه و روش تهیه آن‌ را انتخاب کند.   آسان‌ترین راه برای دسترسی به صفحه کتاب مورد نظر این است که مخاطبان نام آن کتاب را در قسمت بالای سایت طاقچه جستجو کنند.

گودرزی درباره نحوه ارسال کتاب‌های خریداری شده نیز گفت:‌ کاربران می‌توانند کتاب‌هایی را که به‌صورت چاپی در طاقچه عرضه شده باشند، به سبد خرید خود اضافه کنند و آن‌ها را بخرند. کتاب‌های هر سبد خرید، یک‌جا برای کاربر فرستاده می‌شود. شیوه ارسال برای نشانی‌های تهران به دو شیوه پستی و از طریق پیک انجام می‌شود. امکان  خود کاربر آن را انتخاب می‌کند. همچنین در خارج از تهران هم ارسال با پست انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی طاقچه درباره دلیل عرضه کتاب‌های چاپی در پلتفرم طاقچه عنوان کرد: طاقچه کار خود را با عرضه قانونی کتاب‌های الکترونیکی آغاز کرد، مدتی بعد، کتاب‌های صوتی نیز در این پلتفرم عرضه شد و پس از آن سرویس اشتراکی «طاقچه بی‌نهایت» به طاقچه اضافه شد. در این مدت، چیزی که به توسعه‌ محصولات طاقچه سمت‌و‌سو می‌داد، نیاز کاربران بود. عرضه کتاب‌های چاپی نیز با همین رویکرد به طاقچه اضافه شده است.

وی ادامه داد: طاقچه پلتفرمی است که می‌خواهد همه نیازهای مربوط به کتاب را برای فارسی‌زبانان برآورده کند، یعنی کاربر وقتی به کتابی احتیاج دارد، بتواند به طاقچه مراجعه کند و به‌ روش دلخواه کتاب موردنظر را خریداری کند.

 گودرزی با اشاره به استقبال ناشران از ارائه نسخه چاپی در طاقچه، افزود: این اقدام طاقچه به بزرگ‌تر شدن بازار کتاب منجر می‌شود و در درازمدت می‌تواند چرخه نشر و عرضه را بهینه کند. ناشران باسابقه می‌دانند که این سیاست طاقچه برای بازار و اجزای آن مفید است؛ طاقچه پیوسته در مسیر بهینه‌کردن بازار کتاب و حل مشکلات کتاب‌خوانان قدم برداشته و ارائه نسخه چاپی کتاب‌ها نیز در همان مسیر است.

وی ادامه داد:‌ اوایل دهه 90 نیازی که در بازار کتاب حس می‌شد، دسترسی قانونی به کتاب‌های دیجیتال بود. ورود طاقچه به این موضوع، هم برای کاربران و هم برای ناشران، مزیت‌های زیادی دربرداشت. با گذشت هشت سال از تولد طاقچه، برداشت این است که تعداد زیادی از فارسی‌زبانان به‌صورت جدی به کتاب چاپی احساس نیاز می‌کنند؛ بنابراین به‌عنوان پلتفرمی که بر تأمین نیازهای کتابی کاربران تمرکز کرده‌ایم، باید راه‌حلی برای این مساله می‌دادیم؛ بنابراین محصول و عملیات خود را به‌ نحوی توسعه دادیم که بتوانیم کتاب کاغذی را هم به دست خواهانش برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها