دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۰
منتخب تفاسیر عرفانی منتشر می‌شود

مجموعه 16 جلدی «سلسلة‌المختارات من نصوص التفسیر المستَنبط» که منتخبی از تفاسیر عارفان از آیات و متون تفاسیر عرفانی است، با کوشش دکتر منوچهر صدوقی سُها از سوی انتشارات حکمت منتشر می‌شود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت انتشارات حکمت، دکتر منوچهر صدوقی‌سُها با اشاره به انتشار این مجموعه، انتخاب و تصحیح این متون را کاری بزرگ دانست که چه بسا بر تعداد آنها نیز افزوده شود، کاری که به گفته وی می‌تواند یک عمر کوشش و تحقیق را درپی داشته باشد و باز هم تمام نشود.

قرار است پنج جلد نخست سلسلة‌المختارات تا پایان سال جاری منتشر شود. جلد چهارم كه پيش از ساير جلدها، در دست انتشار است، چاپ عکس نسخه کتابخانه نافذ‌پاشا و نیز ملحقی از لویی ماسینیون به حساب مي‌آيد و مقدمه و مؤخره دکتر منوچهر صدوقی‌سها را به همراه  دارد.

برخي از عنوان‌هاي این مجموعه عبارت‌اند از: متون کامل یا منتخب از تفاسیر فلاسفه، مختارات حقایق‌التفسیر ابوعبدالرحمن سلمی، مختارات تنبیه‌الافهام، التفسیر شمس‌الدین ابوثابت، مختارات‌ الفصول ابوحنیفه کرّامی، وجه دین ناصر خسرو قبادیانی، التّمهیدات عین‌القضات همدانی، اسرار التّنزیل و  التّنبیه علی بعض‌الاسرار المودعة فی بعض سور القرآن الکریم فخرالدین رازی و عرایس‌البیان روزبهان، مختارات تفاسیر محی‌الدّین ابن العربی. 

چاپ اول جلد چهارم از مجموعه سلسلة‌المختارات من نصوص التفسیر المستَنبط با شمارگان 500 نسخه،343 صفحه و بهای 70000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها