دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
نمایشگاه «از کرانه قرآن تا ژرفای هنر» در شیراز آغاز شد

نمایشگاه «از کرانه قرآن تا ژرفای هنر» از مجموعه تصاویر قرآن­‌های خطی منتخب موز‌ه­های ایران و جهان و آرشیو ملی قرآن کریم با حضور آیت ­الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه از کرانه قرآن تا ژرفای هنر از مجموعه تصاویر قرآن­‌های خطی منتخب موزه‌­های ایران و جهان و آرشیو ملی قرآن کریم با حضور آیت­الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ظهر دوشنبه  در آرشیو ملی هنر واقع در مدیریت اسناد وکتابخانه ملی منطقه جنوب کشور(شیراز) افتتاح شد.
 
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در خصوص این نمایشگاه عنوان کرد:‌ نمایشگاه از کرانه قرآن تا ژرفای هنر حاوی ۱۵ عنوان قرآن خطی منتخب موزه‌های ایران و جهان است که به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های احیا آغاز بکار کرد.
 
روح‌الله منوچهری با بیان اینکه در این نمایشگاه نسخ خطی و آثاری از خوشنویسی روی پاپیروس هم به نمایش در آمده است، افزود: در این نمایشگاه قرآن‌هایی نیز به معرض نمایش گذاشته شده که به زبان‌های مختلف است.


آیت­‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در حاشیه آغاز بکار این نمایشگاه عنوان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی برای نیل به هدفی قرآنی بسیار بجا و مناسب است.

وی ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاه از کرانه قرآن تا ژرفای هنر جای این رویداد قرآنی را در تقویم فرهنگی و هنری شیراز خالی عنوان کرد و افزود:‌ نمایشگاه فوق می‌تواند در مسیر رسیدن به شهری قرآنی گام موثری باشد.
 
به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه از کرانه قرآن تا ژرفای هنر در دو طبقه مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور و گنجینه ملی هنر ایران برپا شده است و تا ۲۴ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها