چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
عرضه 500 عنوان از سوی نشر معارف در نمایشگاه کتاب تهران/ خرید مجازی فرصت مفید فرهنگی

مدیر روابط‌عمومی نشر معارف قم گفت: نشر معارف امسال با 500 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور خواهد داشت.

مرتضی اخوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: اگر بخواهم به محاسن برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کنم باید به چند نکته بپردازم. اولین مورد تعامل و دیدار با نویسنده‌ها و افراد فرهنگی با هم است. نمایشگاه کتاب فرصت بسیار خوبی برای تجدید این دیدارها و یا ساختن دوستی‌ها و آشنایی‌های جدید است.

وی ادامه داد: ما طی سال با افراد مختلف؛ اعم از ناشران، نویسندگان و افراد فرهنگی در ارتباط هستیم، ولی این ارتباط در نمایشگاه کتاب، هم بیشتر می‌شود و هم رنگ و روی جدیدتر و بهتری پیدا می‌کند.
 
وی ادامه داد: ناشران به این دلیل که عموما فروش مستقیم ندارند و کتاب‌هایشان بعد از پخش، در اختیار کتاب‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد و در آنجا به فروش می‌رسد،  ارتباط کمتری با مخاطب دارند، ولی نمایشگاه کتاب این فرصت را هم برای مخاطب و هم برای ناشر فراهم می‌کند که با یکدیگر ارتباط مستقیم برقرار کنند و نظرات هم را بشنوند و مطلع شوند.
 
اخوی بیان به تعامل و دیدار ناشران با یکدیگر اشاره کرد و یادآور شد: شاید طی سال کمتر فرصت این دیدار و تعامل با ناشران هم‌فکر و هم‌سو، و حتی ناشران غیر هم ‌فکر و هم‌سو فراهم باشد. ولی در نمایشگاه کتاب این اتفاق به خوبی رقم می‌خورد و این از مزیت‌های نمایشگاه کتاب است.


 
مدیر روابط عمومی نشر معارف قم بیان کرد:  چند سالی است که هم‌زمان با نمایشگاه حضوری کتاب، نمایشگاه مجازی (آن هم با مزیت‌های ویژه، تخفیف و ارسال رایگان) برگزار می‌شود. بسیاری از مخاطبان به دلایل مختلف امکان حضور در نمایشگاه کتاب را ندارند. ولی در این بستر مجازی، امکان خرید و گشت و گذار برایشان فراهم است. این از ویژگی‌هایی است که در این سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در همین خصوص این نکته هم قابل ذکر و مهم است که در خرید مجازی، مخاطب می‌تواند کتاب مورد نظر خود را از کتاب‌ فروشی خرید کند (یعنی وارد سامانه شود و بعد از انتخاب کتاب، مکان خرید و ارسال کتابش را کتابفروشی انتخاب کند) و لزوما نیاز نیست از ناشر خرید داشته باشد.
 
این فعال فرهنگی درباره حضور نشر معارف در نمایشگاه، گفت: نشر معارف هم مانند بسیاری از ناشران، فرصت نمایشگاه کتاب را مغتنم می‌شمارد، فرصتی که امکان دیدار با افراد فرهنگی، نویسندگان، مخاطبان و ناشران دیگر را برای او فراهم می‌کند. گفت و شنود مستقیم با این عزیزان همیشه خیرات و برکات مادی و معنوی بسیار زیادی برای ما داشته است. آموختن و شنیدن حرف‌ها و نظرات جدید، چه از سوی همکاران ناشر، چه از سوی مخاطبان‌مان بسیار ارزشمند است.
 
وی در پایان تصریح کرد: امسال نشر معارف با 500 عنوان کتاب که ۸۶ عنوان چاپ اولی با موضوعاتی همچون کتاب‌های معارفی، روان‌شناسی، رمان و داستان، سیاسی و نوجوان در نمایشگاه کتاب حضور خواهد داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها