دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
نمایشگاه کتاب تهران فرصت مناسب برای معرفی ظرفیت ناشران شهرستان‌ها

مدیرمسئول انتشارات هاویر با بیان اینکه نباید صرفا به نمایشگاه کتاب نگاه اقتصادی داشت عنوان کرد: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت ناشران شهرستانی است.

سهیمه اسدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم آباد، با اشاره به اینکه امسال با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ حضور خواهیم داشت، عنوان کرد: از این تعداد  ۶۰ عنوان تازه‌های نشر هستند و برخی از آثار نیز با حضور نویسندگان آثار رونمایی می‌شوند.

وی بیان کرد: فضای غرفه‌ای که درخواست داده بودیم به صورت کامل اختصاص داده نشد، این نگرانی همانند سال قبل وجود دارد که نتوانیم به خوبی همه آثار را در نمایشگاه عرضه کنیم.

مدیرمسئول انتشارات هاویر با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی ناشران با نویسندگان است، گفت: بحث و تبادل ‌ظر با نویسندگان و معرفی ظرفیت‌های انتشارات از  پیامدهای مثبت نمایشگاه کتاب است.

اسدزاده با بیان اینکه نباید صرفا به نمایشگاه نگاه اقتصادی داشته باشیم افزود: معتقدم نمایشگاه کتاب برای ما به عنوان ناشران شهرستان فرصت مناسبی است که ظرفیت‌های شهرستان‌ها را در حوزه نشر هرچه بهتر معرفی کنیم، در نمایشگاه کتاب با بسیاری از افراد آشنا می‌شویم، اتفاقی که منجر به گسترش فعالیت‌های نشر نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه یكی از امتیازات نمایشگاه كتاب سال گذشته نسبت به سال‌های دیگر فروش مجازی به صورت همزمان بود، اظهار کرد: دریافت رایگان کتاب‌ها برای مخاطبان در سراسر ایران در نمایشگاه مجازی یکی از ویژگی‌های آن است.

مدیرمسئول انتشارات هاویر با اشاره به اینکه در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ نیز کتاب‌فروشان به صورت مجازی در نمایشگاه بین‌المللی حضور دارند، عنوان کرد: این اتفاق فرصت مناسبی است که بخشی از هزینه‌های خود را جبران کنند، از طرفی امکان استفاده از یارانه‌های خرید به صورت حضوری هم فراهم شده است.

اسدزاده در پاسخ به این پرسش که استقبال از نمایشگاه کتاب را چگونه ارزیابی می‌کنید، توضیح داد: با توجه به مواردی که ذکر شد به نظر من استقبال از نمایشگاه کتاب خوب خواهد بود، امیدوارم بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به بهترین شکل رقم بخورد.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی حوزه نشر ظرف سال‌های گذشته همچنین افزایش قیمت کاغذ و تعرفه‌های خدمات چاپ، می‌طلبد وزارت فرهنگ با حمایت‌های بیشتر در حوزه کاغذ به ناشران و افزایش تولیدکنندگان کاغذ ایرانی، در بهای تمام شده کاغذ و کتاب کمک کند.

به گزارش ایبنا، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ست» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها