یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب بیشتر رمان می‌خرند

مسئول انتشارات هلال نقره‌ای با اشاره به اینکه بیشرین استقبال از طرف خریداران کتاب مربوط به کتاب‌‎های رمان است، گفت: کتاب‌های تاریخی انتشارات نیز که مربوط به زندگی‌نامه افراد معروف است از فروش خوبی برخوردار است.

محسن امیدوار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: خوشبتختانه از نخستین روز برگزاری نمایشگاه کتاب 1402 شاهد استقبال خوب بازدیدکنندگان هستیم.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ رقمی میزان فروش کتاب افزایش یافته اما به لحاظ تعدادی به خاطر گرانی کاغذ همان میزان فروش سنوات گذشته است، اضافه کرد: به عقیده بنده اگر بن فیزیکی در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌گرفت، میزان فروش بیشتر هم می‌شد.

امیدوار با اشاره به اینکه به خاطر مجازی بودن بن خرید کتاب گاها خریدار عنوان کتاب مورد نظر خود را فراموش کرده و از خرید منصرف می‌شود، افزود: به همین خاطر هم میزان فروش حضوری و هم میزان فروش مجازی کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال به علت غرفه‌‎بندی حاکم در سالن مصلی میزان فروش غرفه‌ها با یکدیگر متفاوت است، اضافه کرد: به علت اینکه ورودی سالن از یک طرف است، به همین خاطر غرفه‌هایی که در ورودی قرار دارند، فروش بیشتری دارند.

امیدوار با اشاره به اینکه در کل برگزاری نمایشگاه کتاب 1402 که رویداد فرهنگی بزرگی است، تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ مطالعه و عرضه جدیدترین محصولات انتشاراتی‌‎ها داشته است، افزود: در این دوره از نمایشگاه انتشارات هلال نقره‌ای با 50 عنوان کتاب حضور دارد.

مسئول انتشارات هلال نقره‌ای با اشاره به اینکه بیشرین استقبال از طرف خریداران کتاب مربوط به کتاب‌‎های رمان است، اضافه کرد: کتاب‌های تاریخی انتشارات نیز که مربوط به زندگی‌نامه افراد معروف است از فروش خوبی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها