یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
کتاب اول هر نویسنده هم باید سطح بالا باشد

نویسنده کتاب «مسافر دمشق» تأکید دارد که برای نوشتن كتاب اول بايد زمان زيادی صرف كرد و از استادان اين حوزه مشورت گرفت تا اولین اثر نیز در سطح قابل قبولی باشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  فاطمه عرب‌اسدی، نويسنده «مسافر دمشق» با حضور در برنامه «اهالی كتاب» نمایشگاه کتاب 1402 گفت: كتاب «مسافر دمشق» داستان دوستانی است كه در دمشق با هم آشنا شدند و زندگيشان به واسطه اين سفر به هم گره خورد. اين كتاب به صورت روايت است و هيچ شخصيتی در آن حقيقی نيست ولی بر اساس زندگي برخی از اعضای تيپ فاطميون نوشته شده است. آنچه در اين كتاب روايت شده زندگی درون‌مرزی شخصيت‌های داستان است نه آنچه در سوريه برايشان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: من سعی كردم در اين كتاب نشان دهم مدافعان حرم، افرادی معمولی هستند، مانند ما در زير پوست اين شهر زندگی مي‌كنند و هركدام مسائل و مشكلات خاص خود را دارند. آنها انسان‌هايی هستند كه هم خوبی دارند و بدی و هركدام به دليلی مدافع حرم شده‌اند و انتخاب كرده‌اند كه در اين مسير گام بردارند. تلاش كردم فضای كتاب، واقع‌گرايانه باشد.

عرب‌اسدی با بيان اينكه كتاب مسافر دمشق اولين اثر وی است كه در سال 98 منتشر شد، افزود: اين كتاب برای رده بزرگسالان نوشته شده  ولی نوجوانان هم می‌توانند به‌راحتی با داستان ارتباط برقرار كنند.

وی درباره چگونگی انتخاب موضوع كتاب گفت: من از سال 97 كه در كلاس‌های نويسندگی شركت كردم، مدتی به موضوعات مختلف برای شروع نوشتن فكر می‌كردم. مستأجری داشتيم كه از برادران تبعه افغانستانی بود و يك روز به ما گفت كه قصد دارد مدافع حرم شود و با شنيدن اين قضيه، جرقه نوشتن كتابی با اين موضوع زده شد.

نويسنده كتاب مسافر دمشق خاطر نشان كرد: برای نوشتن اين كتاب گاهی روزی سه ساعت و گاهی هم فقط يك سطر می‌نوشتم به همين دليل نوشتن كتاب حدود شش ماه طول كشيد. معتقدم برای نوشتن كتاب اول بايد زمان زيادی صرف كرد و از استادان اين حوزه مشورت گرفت تا كتاب اول نيز، اثر قابل قبولی شود.

وی با اشاره به اينكه در كار نويسندگی، هميشه شروع كردن سخت است،‌ گفت: من از نوشتن برای پركردن اوقات فراغت استفاده می‌كنم و به عنوان شغل يا سبك زندگی به آن نگاه نمی‌كنم. اعتقاد دارم خداوند انسان را چند وجهي خلق كرده و می‌تواند چندين كار را از طريق برنامه‌ريزی درست، با هم انجام دهد. احساس می‌كنم وقتی چندين كار را با هم انجام می‌دهم خداوند به زمان من بركت می‌دهد و من به‌راحتی می‌توانم كارهای مختلفی را با هم انجام دهم. اکنون هم نوشته‌هايی دارم ولی هنوز تصميمی برای انتشار آنها نگرفته‌ام.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ تا۳۰ اردیبهشت ماه در مصلای امام‌ خمینی(ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در  ketab.ir  برگزار می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها