پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
آیت‌الله مصباح مراکز تعامل حوزه و دانشگاه را راه‌اندازی کرد

قم- عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اندیشه آیت‌الله مصباح، در صدد تحقق علوم انسانی اسلامی بود، گفت: آیت‌الله مصباح مراکز تعامل حوزه و دانشگاه را راه‌اندازی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم،  پرویز داودی ظهر پنج‌شنبه در نخستین روز از همایش بین‌المللی «علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره)» که در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه تفکرات و عملکردهای مبتنی بر این نظریه اروپا  در قرن بیستم با بحران‌هایی مواجه است، بیان کرد: این بحران نشانه‌هایی از ناتوانی نظام‌های سرمایه‌داری است و در این شرایط دشمن به دنبال عقب نگه‌داشتن کشورهای دیگر در حوزه علوم مختلف است.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی اسلامی یکی از موثرترین ابزارها در مقابله با این نوع بحران‌ها است، تصریح کرد: متاسفانه در هیچ‌کدام از برنامه‌های توسعه دولت‌ها شاهد توجه به چنین موضوعی نبودیم.

وی با اشاره به اندیشه آیت‌الله مصباح، یادآور شد: در این شرایط آیت‌الله مصباح یزدی با توجه به اندیشه‌ای که داشته‌اند مراکز تعامل حوزه و دانشگاه را راه‌اندازی کردند تا علوم انسانی اسلامی را تحقق بخشند. متاسفانه در جنگ نرم  عقب‌ماندگی‌های بسیاری داریم که باید این عقب ماندگی توسط نظام آموزشی رفع شود.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  با بیان این که اومانیسم، لیبرالیسم ارکان و سرلوحه همه تفکرات و علوم انسانی است، افزود: با وجود بحران‌های متعدد در اروپا خصوصا در عرصه اقتصاد سیر تطور مکاتب اقتصادی با وفاداری به همان مکاتب سه‌گانه غرب صورت گرفت و به صورت مستمر از راهکارهای تجربی سخن گفته‌اند.

داودی با بیان جنگ پیچیده و نرم دشمنان و مستکبران در حوزه علم و تفکر، گفت: کتاب‌های درسی و نظام آموزشی کشور متأثر از همان فرهنگی است که به‌جای متفکر پروری، تکنوکرات‌پروری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها