چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۴
احترامي شاخص‌ترين و فاخرترين آثار طنز کودک را خلق كرد

سعيد بيابانكي شاعر و طنزنويس معتقد است مرحوم منوچهر احترامي، شاخص‌ترين و فاخرترين آثار را در حوزه طنز به ويژه طنز كودك و نوجوان خلق كرد./

بيابانكي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به
ويژگي‌هاي شخصيتي احترامي گفت: علاوه بر آثار شاخصي كه از اين طنزنويس مطرح باقي ماند، او همچون نامش به همگان احترام مي‌گذاشت و چه خوب كه بسياري از بزرگان افتادگي را از او بياموزند.

وي با اشاره به شعر معروف «توي ده شلمرود/ حسني تك و تنها بود» احترامي افزود: تا ادبيات كودك و نوجوان در ايران زنده است، اين شعر در وجود كودكان ايران زمين باقي خواهد ماند و زماني كه اين كودكان بزرگ شوند، احترامي را بيش از اين خواهند شناخت.

به گفته بيابانكي، احترامي حتي در سخت‌ترين روزهاي كهولت سن هم «حلقه رندان» را رها نكرد و با صلابت در این جلسات شعر حضور يافت.

منوچهر احترامی، نویسنده و طنزپرداز کودکان صبح دیروز(سه‌شنبه ۲۲ بهمن) بر اثر نارسایی قلبی دیده از جهان فروبست. وي هنگام مرگ، ۶۷ سال داشت.

احترامی خالق بیش از ۵۰ اثر برای کودکان و آثاری چون «جامع الحكايات»، «بچه‌ها من هم بازی»، «حسن‌کچل و سه بزغاله»، «حسنی نگو یه دسته گل»، «سلیمان بابا سلیمان»، «طنز در ادبیات تعزیه» و «آی قصه قصه قصه، نون و پنیر و پسه» است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط