شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
بانوی کتابداری که با چراغ کتاب خادم زائرین حسینی شد

مرکزی-کتابدار بازنشسته اراکی در موکب حضرت قمر بنی هاشم(ع) اراک به زائران حسینی، بویژه کودکان زائر کتاب هدیه داد و خادم زائران شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): جاده کمربندی اراک به سمت جنوب، یکی از مسیرهای حرکت زائرین امام حسین (ع)، مسیر نور و رحمت است و موهبتی برای مردم اراک برای برپائی موکب‌های خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی است. 

همانطور که جاده را نگاه می کنم، چراغی در گرگ و میش هوا درخشان است و راه را نشان می دهد. خبری از بیراهه نیست. به سمت جاده فرودگاه اراک حرکت می کنم، هر چه نزدیکتر می‌شوم چراغ ها روشن‌تر می‌شوند.

بانویی در کنار فرزندانش مشغول پذیرایی است، به سویش می‌روم، نشانی از آشنایی دارد. چند خیمه‌گاه با پرچم سبز و سیاه در سوگ امام حسین (ع) برپاست، خیمه‌ها یادآور خیمه‌گاه ابا عبدالله الحسین (ع) است. همزمان تعدادی خودرو و مینی‌بوس در کنار موکب متوقف می‌شوند.

 فاطمه بحرالعلومی، کتابدار بازنشسته کتابخانه‌های عمومی اراک است و که حالا خادم موکب قمر بنی هاشم(ع) شده است ودر اشتیاق حسینی شدن، خلاقیتش در برپایی موکب به همراه خانواده‌اش، در مسیر فرودگاه اراک که اتفاقا مسیر بسیاری از خودروها به سمت جنوب و سپس کربلاست.

کتابدار خادم 15 سال پس از بازنشستگی همچنان خدمت را سرفصل کارش می داند و به خبرنگار ایبنا گفت: حدود 30 سال در کتابخانه های عمومی اراک کتابدار بوده و نزدیک 15 سال است بازنشسته شدم، عشق و علاقه او به کتاب و کتابداری همیشه در وجودم بوده و هست و در این موکب به مردم به خصوص کودکان کتاب هدیه می‌دهم.

این کتابدار بازنشسته گفت: عشق من و خانواده‌ام به امام حسین (ع) باعث شده در این موکب خودم به همراه فرزندانم مشارکت داشته باشم و به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی کنم.

او ادامه داد: در اراک هیچ موکبی تا کنون برنامه اهدای کتاب را نداشته و من در جلسه‌ای که با همکاری فرودگاه اراک برای هماهنگی و تشکیل این موکب داشتیم پیشنهاد اهدای کتاب را دادم و مسئولیت آن را بر عهده گرفتم و با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها تعدادی کتاب تهیه شد و در این موکب به زائرینی که توقف دارند کتاب و مجله کودک هدیه می‌دهیم، استقبال کتاب ببشتر از سوی کودکان هست و ما روزهای اول برپایی موکب هرچه کتاب کودک داشتیم تمام شد و بیشتر نیاز به کتاب کودک داریم.

وی ادامه داد: تعدادی کتاب کودک و مجله توسط خودم و دوستانم تهیه کردیم و به کودکان زائر در مسیر کتاب هدیه می دهیم تا در طول مسیر و مواقع استراحت کتاب بخوانند و استقبال خیلی خوبی شده امیدوارم بتوانیم باز هم کتاب‌های کودک برای موکب جذب و تهیه کنیم تا این کار ادامه پیدا کند. کتاب بزرگسال هم داریم و برای آنها کتاب‌هایی با عناوین مختلف و بیشتر موضوعات دینی و مذهبی و حدیث و روایات است و بیشتر کتاب‌های مناسب این فضا و این مراسم را هدیه می کنیم.




این بانوی خادم ادامه داد: این موکب با همکاری فرودگاه اراک، تا17 شهریور بصورت 24 ساعته برپا بود و در این موکب شربت، چای و فتیر تازه و آش نیز پخت شد، و در وعده های غذایی، غذا هم توزیع می‌شد.

بحرالعلومی در مورد فلسفه اهدای کتاب در این موکب گفت: عشق و علاقه به امام حسین(ع)، اگر همراه با شناخت و مطالعه باشد تأثیرات فرهنگی در جامعه دارد چه خوب است که با تشویق کودکان به مطالعه، مقدمات مطالعه عمیق تر آنان در بزرگسالی را همراه با تحلیل و تفکر، هدیه دهیم تا با تعمق و تفکر و آگاهی، بیشتر و بهتر با ارزش‌های دینی و انسانی و اخلاقی آشنا شوند.

وی گفت: من با انگیزه تشویق مردم و کودکان به کتاب و کتابخوانی این اقدام را انجام دادم و امیدوارم دیگر موکب‌ها نیز کتاب و کتابخوانی را برای سال‌های آتی در برنامه‌های خود، برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی قرار دهند.




از موکب دور می شوم چراغ‌ها هنوز درخشان است، مسیر پیداست، مکتب معلوم است، آینده روشن است، می روم با یاد حسین(ع) و یارانش .... این چراغ حسین است که همیشه تاریخ روشن بوده و خواهند ماند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها