سه‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۷
سرمايه‌گذاري براي تبديل اطلاعات تخصصي به كتاب

نويسنده و مربي رسمي رشته ورزشي پرورش‌اندام با بيان اين مطلب كه استفاده صحيح و علمي از داروهاي نيروزا براي ورزشكاران حرفه‌اي ضروري است، سرمايه‌گذاري براي تبديل اطلاعات متخصصان ورزشي به كتاب را ضروري دانست.

صادق سلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: امروزه براي داشتن قهرمانان ورزشي در رشته‌هاي مختلف نيازمند علم ورزشي و روش‌هاي اجراي صحيح آن در كشوريم. اگر متخصصان به دليل مشكلات موجود در حوزه نشر به ترويج اطلاعات خود نپردازند، نمي‌توان به آينده ورزشي كشور اميدوار بود.

وي ادامه داد: استفاده از مكمل‌ها و داروهاي نيروزاي بدون مواد افزودني مي‌تواند در پيشرفت ورزشكاران تاثير مستقيم بگذارد. به همين دليل استفاده علمي از دارو‌هاي نيروزاي درجه يك يكي از موضوع‌هاي اصلي كشورهاي پيشرفته در علم ورزش است. 

وي افزود: متاسفانه امروزه با وجود برخي شركت‌ها و افراد سودجو در حوزه توليد و پخش دارو و مواد نيروزاي غيراستاندارد، تهيه كردن مواد نيروزاي استاندارد مشكل است و حتي در زمان‌هايي در بازار وجود ندارد. در چنين وضعيتي ممكن است افراد به علت بي‌اطلاعي به استفاده از موارد نيروزاي غير مجار(دوپينگ) رو بياورند. اگر نويسندگان متخصص اين حوزه آثار مكتوبي را در اين باره تاليف يا ترجمه كنند، جلوي اين معضل تا حد زيادي گرفته مي‌شود. 

وي اضافه كرد: ورزشكاران آمريكايي و اروپايي به دليل استفاده علمي از مكمل‌هاي خالص و بدون مواد افزودني مي‌توانند از تست‌هاي دوپينگ بدون مثبت بودن نتيجه آن عبور و در مسابقات مختلف، مانند المپيك بسياري از عناوين و قهرماني‌ها را كسب كنند.

سلامي بيان كرد: استفاده از مكمل‌ها علمي است كه بايد به مربيان پرورش‌اندام و ساير رشته‌هاي ورزشي آموزش داده شود. همچنين سازمان تربيت‌بدني و فدراسيون پرورش‌اندام بايد با نظارت بر دوره‌هاي آموزشي مربيگري پرورش‌اندام، براي آموزش مربياني با علم ورزشي بالا تلاش بيشتري انجام دهد و به انتشار كتاب‌هاي مناسب در اين زمينه اهتمام ورزد. 

وي عنوان كرد: امروزه افكار مردم جامعه نسبت به انواع مواد نيروزا، منفي است و اين وظيفه جامعه ورزش است كه مردم را از اطلاعات روز دنيا درباره استفاده صحيح از انواع مكمل‌ها و داروهاي نيروزا افزايش دهد. به يقين يكي از بهترين راه‌هاي مبارزه با دوپينگ مطالعه و كتابخواني است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط